accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

פרסום ראשון: גורם איראני חושף את סימני הפאניקה בצמרת המשטר

דרור בלאזאדה

דרור בלאזאדה

יז שבט ה'תשפו (04.02.26)

8

121

like

1

dislike

למרות האיומים והפגנת העוצמה כלפי חוץ, במשטר האיראני שורר לחץ כבד • בכירים, כולל הנשיא פזשכיאן, פועלים במידור חריג, חוששים מדליפות ופגיעה, וממתינים בדריכות להחלטה אמריקאית שתכריע את המשך ההתנהלות בטהרן • גורם המקורב למשטר טוען: לפגישות נאסר להכניס טלפונים, ואנשים אינם מורשים להיכנס למבני המשטר עם טלפונים חכמים


למרות הפרובוקציות שמבצעת איראן ביממה האחרונה כלפי ארצות הברית, ולמרות שידור הביטחון העצמי והעוצמה כלפי חוץ, הערב (רביעי) אנו מפרסמים לראשונה על לחץ כבד ואף פאניקה בצמרת המשטר האיראני.

שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, שמוביל את שיחות הגרעין |
maximize-image
images-count1+
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | צילום: רויטרס

גורם המקורב למשמרות המהפכה מספר לנו כי בכירי המשטר, ובהם גם הנשיא מסעוד פזשכיאן, פועלים בתקופה האחרונה תחת תחושת איום ממשית. לדבריו, הם זוכרים היטב את מה שאירע במהלך מבצע עם כלביא, ופועלים בהתאם לניסיון שנצבר אז.

במסגרת זאת, הבכירים מקפידים על מידור חריג. לפגישות וישיבות נאסר להכניס טלפונים, ואנשים אינם מורשים להיכנס למבני משמרות המהפכה כאשר ברשותם טלפונים חכמים. צעדים אלה משקפים חשש עמוק מדליפות, האזנות ופגיעה ממוקדת.

maximize-image
images-count1+
האיראנים חוששים? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: דאטרסטוק

לפי אותו גורם, כלפי חוץ משדרת ההנהגה האיראנית עוצמה, ביטחון ואיומים, אך מאחורי דלתות סגורות מבינים היטב בטהרן שהמצב רחוק מלהיות אידיאלי עבורם. תחושת חוסר הוודאות גוברת, והלחץ בצמרת ניכר.

ההערכה היא שעד להחלטה אמריקאית ברורה בנוגע לתקיפה באיראן, ימשיכו הבכירים האיראנים להשמיע הצהרות לוחמניות ולשדר ביטחון עצמי, במאמץ להציג לעולם מצג של שוויון מול ארצות הברית, גם אם המציאות הפנימית מורכבת בהרבה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News