תת-אלוף במיל' אמיר אביבי, לשעבר סגן מפקד אוגדת עזה ומנכ"ל תנועת 'הביטחוניסטים', ניתח אתמול (שלישי) בריאיון לנוי בר את התנהלות איראן בשבועות האחרונים, והוסיף: "זה מאוד מאוד מזכיר את פרעה, לא משנה כמה מכות חטף, רק הקשיח את לבו, עד לרגע המכונן שחילותיו טובעו בים. נראה לי שהם בדרך הזו הולכים".

אביבי טען כי איראן בחרה בקו של הסלמה חסרת תקדים: "הם התחילו לייצר טילים בליסטיים סביב השעון, לשקם את תוכנית הגרעין ולשפוך מיליארדים על חיזבאללה, החות'ים והמיליציות בעיראק. הם חדורי נקמה ומרגישים מושפלים".
לפי סגן מפקד אוגדת עזה לשעבר, המציאות הביטחונית מתנקזת לארבעה תרחישים אפשריים שעבורם נבנות תוכניות אופרטיביות: הראשון, מהלומה איראנית ישירה על ישראל, תרחיש שאביבי מגדיר כ"ממש לא טוב". השני, מתקפה מקדימה ישראלית, "עוד לפני שארצות הברית בכלל מוכנה".
"לא רואה איך אפשר לגשר בין העמדות של ארה"ב לאיראן"

השלישי, תקיפה אמריקאית רחבת היקף שאינה דומה לתקיפות עבר של מתקני גרעין, אלא מכוונת להפלת המשטר דרך פגיעה בסמלי שלטון, בהנהגה ובמשמרות המהפכה. הרביעי, תרחיש דיפלומטי של שיחות וניסיון גישור, שאותו אביבי פוסל כמעט לחלוטין: "אני לא רואה איך אפשר לגשר בין העמדות של ארה"ב לאיראן, זה ממש בקצוות".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
