סוכנות הידיעות האמריקאית "אקסיוס" דיווחה היום (רביעי) כי על פי מקורות ערביים, מיקום שיחות הגרעין בין ארצות הברית לאיראן צפוי להשתנות מטורקיה לעומאן. בדיווח נטען בנוסף כי ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נענה לבקשת איראן להעביר את מיקום השיחות.

מהצד השני, מדובר במכה תדמיתית לטורקיה ולנשיא ארדואן. הדיקטטור הטורקי מנסה לאחרונה לשפר את מעמדה הבינלאומי של מדינתו וקיום השיחות בשטחו יכל לקדם מאוד מטרה זו. כעת, נראה כי השיחות חוזרות לעומאן – אשר אירחה אותן גם בתקופה שלפני מבצע "עם כלביא".
באקסיוס ציינו כי מתנהלים דיונים בנוגע לאפשרות של השתתפות מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות בשיחות בעומאן. זאת לאחר שמקורות איראניים, הבקיאים בפרטים, דיווחו לתקשורת הקטארית כי המהלך לקיים את המשא ומתן בהשתתפות של מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות הגיע כיוזמה איראנית שמטרתה לגבש גוש אזורי חזק.

בינתיים, המתיחות בין איראן לארצות הברית הולכת ומחריפה. אמש נרשמו מספר תקריות חריגות במיוחד לאחר שצבא ארה"ב הפיל כטב"ם איראני מסוג שאהד-139, אשר טס לעבר נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" בים הערבי.
במקביל, דווח כי שש ספינות תותחים איראניות ניסו לעצור מכלית נפט אמריקאית במצרי הורמוז, והורו לה לעצור. הספינה האיצה ומאוחר יותר לוותה למקום מבטחים על ידי ספינת מלחמה אמריקאית.
