accessibility-icon
share-icon
דוברת הבית הלבן, קרוליין לויט | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90
דוברת הבית הלבן, קרוליין לויט | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

הבית הלבן: "שיחות עם איראן בהמשך השבוע עדיין מתוכננות"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

טז שבט ה'תשפו (03.02.26)

9

7

like

25

dislike

דוברת הבית הלבן גיבתה את יירוט הכלי האווירי האיראני, אך הדגישה כי הערוץ הדיפלומטי נותר פתוח • בישראל מביעים דאגה: שליחו של טראמפ, סטיב וויטקוף, קיבל סקירה מודיעינית חמורה • גורם צבאי: "הזהרנו שאין טעם בהסכם, האיראנים יפרו אותו"


הבית הלבן הודיע הערב (שלישי) באופן רשמי כי השיחות המתוכננות עם איראן להמשך השבוע עדיין עומדות בעינן, זאת על אף המתיחות הביטחונית בין המדינות בעקבות האירועים עם הספינות האמריקניות. קרוליין לאביט, דוברת הבית הלבן, התייחסה לתקרית בה הופל כלי טיס איראני וציינה כי "צבא ארה"ב פעל כראוי" כדי להגן על כוחותיו.

עם זאת, בוושינגטון בחרו להדגיש כי התקרית הטקטית לא תגרור את עצירת המהלכים הדיפלומטיים. ההתעקשות האמריקנית על קיום השיחות מגיעה על רקע דיווחים, לפיהם בטהרן שוקלים שינוי כיוון אסטרטגי. אמש דווח ב"ניו יורק טיימס" מפי גורמים איראניים, כי המשטר עשוי להסכים לראשונה ל"השהיה או סגירה" של תוכנית הגרעין במסגרת הסכם חדש מול ממשל טראמפ.

במקביל להודעה מוושינגטון, בישראל פועלים לשכנע את הממשל האמריקני כי מדובר במלכודת. הערב הסתיימה פגישה בין סטיב וויטקוף, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, לבין בכירי הדרג המדיני והביטחוני.

במהלך הפגישה הציג הרמטכ"ל בפני וויטקוף את תמונת המודיעין העדכנית, תוך דגש על המסוכנות הנשקפת מאיראן לישראל ולמדינות האזור. גורם צבאי מסר לחדשות 14 פרטים על רוח הדברים בפגישה: "הזהרנו את האמריקנים שהאיראנים יפרו כל הסכם ושאין טעם לנסות להגיע לאחד כזה". כעת נותר להמתין ולראות האם האזהרות הישראליות ישפיעו על אופי השיחות שיתקיימו בהמשך השבוע.

עקבו אחרינו גם ב-Google News