הבית הלבן הודיע הערב (שלישי) באופן רשמי כי השיחות המתוכננות עם איראן להמשך השבוע עדיין עומדות בעינן, זאת על אף המתיחות הביטחונית בין המדינות בעקבות האירועים עם הספינות האמריקניות. קרוליין לאביט, דוברת הבית הלבן, התייחסה לתקרית בה הופל כלי טיס איראני וציינה כי "צבא ארה"ב פעל כראוי" כדי להגן על כוחותיו.
עם זאת, בוושינגטון בחרו להדגיש כי התקרית הטקטית לא תגרור את עצירת המהלכים הדיפלומטיים. ההתעקשות האמריקנית על קיום השיחות מגיעה על רקע דיווחים, לפיהם בטהרן שוקלים שינוי כיוון אסטרטגי. אמש דווח ב"ניו יורק טיימס" מפי גורמים איראניים, כי המשטר עשוי להסכים לראשונה ל"השהיה או סגירה" של תוכנית הגרעין במסגרת הסכם חדש מול ממשל טראמפ.
במקביל להודעה מוושינגטון, בישראל פועלים לשכנע את הממשל האמריקני כי מדובר במלכודת. הערב הסתיימה פגישה בין סטיב וויטקוף, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, לבין בכירי הדרג המדיני והביטחוני.
במהלך הפגישה הציג הרמטכ"ל בפני וויטקוף את תמונת המודיעין העדכנית, תוך דגש על המסוכנות הנשקפת מאיראן לישראל ולמדינות האזור. גורם צבאי מסר לחדשות 14 פרטים על רוח הדברים בפגישה: "הזהרנו את האמריקנים שהאיראנים יפרו כל הסכם ושאין טעם לנסות להגיע לאחד כזה". כעת נותר להמתין ולראות האם האזהרות הישראליות ישפיעו על אופי השיחות שיתקיימו בהמשך השבוע.
