ברקע ההיערכות האמריקנית: המזרחן ד"ר אדי כהן תיאר היום (שלישי) בריאיון לעודד מנשה כי הגורמים המרכזיים שפועלים לסכל או לעכב תקיפה באיראן הם דווקא סעודיה וקטאר.

כהן הסביר כי המניע הסעודי אינו הגנה על משטר האייתוללות, אלא חשש אסטרטגי מהיום שאחרי: "הסעודים פוחדים ומבוהלים. הם לא רוצים שאיראן החדשה תהיה בעלת הברית של ישראל".
לדבריו, "הם לא רוצים לראות את איראן וישראל פועלות יחד במפרץ. מבחינתם, עדיפה איראן חלשה ומדממת תחת המשטר הנוכחי, מאשר איראן חופשיה, דמוקרטית ופרו-מערבית".

כהן הזכיר כי דפוס הפעולה הסעודי הזה אינו חדש, והצביע על הלחץ הכביר שהפעילה ריאד נגד ההכרה הישראלית בסומלילנד ועל הניסיונות לדחוק את רגלי האמירויות מתימן: "הם חוששים משינוי מאזן הכוחות. לכן הם עושים הכל כדי לעכב את התקיפה, למרות הדיכוי האכזרי באיראן והדיווחים על עשרות אלפי נרצחים על ידי המשטר".
באשר להתנהלותו של הנשיא טראמפ, ד"ר כהן התריע: "הנשיא טראמפ תמיד מקריב מישהו – פעם אלו הכורדים ופעם אלו הדרוזים בסוריה. אני מקווה שהוא לא יקריב הפעם את העם האיראני".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
