לאור דרישתו של שופט העליון יצחק עמית להגשת תגובת הצדדים לקראת החלטה במתן צו ביניים להקפאת סגירת תחנת השידור הצבאית גלי צה"ל, הגיש שר הביטחון ישראל כ"ץ, באמצעות עו"ד דוד פטר המייצג את עמדת הממשלה בדיון, את תגובתו לנושא, בו דרש לדחות את כלל הבקשות על הסף "מחמת חוסר ניקיון כפיים".
"לא ייאמן, ומצער, אך כך אירע – ועד עובדי גלי צה"ל הגיש לבית המשפט הנכבד תצהירים כוזבים, וניסה להטעות בכך את בית המשפט במטרה לשנות החלטה קודמת ולהביא לכדי החלטה שיפוטית חדשה בדבר מתן סעד זמני במעמד צד אחד", כתב פטר בתגובתו.

במסגרת הבקשה, מסביר פטר, כתבו העותרים כי "חל שינוי נסיבות מהותי", כשלטענתם "נמסרה הנחיה להפסיק את עבודתם של 'היועצים החיצוניים' ואף להודיע להם כי התקשרויותיהם מסתיימות לאלתר". לדברי עורך הדין – "לא היו דברים מעולם, לא דובים ולא יער".
בנוסף, פטר מתייחס בתגובה לנושא מקומם נוסף: החלטתה המסורתית של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שלא לייצג את הממשלה בעתירות המוגשות נגדה – חרף הגדרת תפקידה, כשהוא מבקש להאריך את המועד להגשת תגובה מצד שר הביטחון בשבעה ימים לאחר תגובת היועמ"שית.

בהרכב אקטיביסטי: נקבעו השופטים שידונו בעתירות נגד סגירת גלצ
"היועצת המשפטית לממשלה מתייצבת לצד העותרים, ואין בעל דין נדרש להשיב לטענות שטרם נטענו בפניו. וזאת, כמקובל בשלל מקרים מקבילים של ייצוג נפרד", הסביר פטר בתגובתו, "יודגש כי במסגרת זו טרם ניתנה התייחסות לגוף הטענות, וממילא אין כל קושי לסיים את ההליך דנא עד למועד סגירת גל"צ בהתאם להחלטת הממשלה".
כזכור, מוקדם יותר פורסם כי בדיון בעתירות נגד סגירת גלצ אשר יתקיימו בסוף החודש, וזאת למרות החוק המקנה לשר הביטחון את הסמכות לסגור יחידות צה"ליות בהתאם לשיקוליו, ידונו השופטים דפנה ברק-ארז, רות רונן ויחיאל כשר, כשהשתיים הראשונות מזוהות עם הקו האקטיביסטי של העליון.
