מנהיג ארגון הטרור החות'י בתימן, עבד אל-מלכ אל-חות'י, הצהיר אתמול (שישי) כי הארגון מתכונן לסבב הלחימה הבא מול ישראל. בנאום פומבי אמר: "אנו מתכוננים לסיבוב הבא ועובדים על כך יומם ולילה, כי אנו מודעים למה שהאויבים מחפשים ומתכננים".

הדברים נאמרו חודשים ספורים לאחר מבצע "טיפת מזל", שבמהלכו חוסלו בכירים רבים בממשלה החות'ית בתימן. למרות הפגיעה בהנהגה, במערב מעריכים כי הארגון שומר על יכולותיו ואף פועל לשדרוגן.
לפי הערכות מודיעיניות, החות'ים עשויים להגביר בעתיד את מתקפות הכטב"מים והטילים לעבר ישראל, ואף להעביר ידע מבצעי שנצבר בשנים האחרונות לגורמים נוספים בציר הפרו-איראני.

בתוך כך, דווח כי איראן, המממנת המרכזית של החות'ים, פועלת לחידוש מלאי הטילים שלה – בדגש על טילים בליסטיים – זאת לצד הערכה כי בשלב זה אינה משקיעה מאמץ משמעותי בחידוש תוכנית הגרעין.
