ראש ממשלת ישראל ייפגש ביום שני עם הנשיא טראמפ, בפעם השישית מאז חזר לבית הלבן – יותר מאשר עם כל מנהיג זר אחר בעולם. למרות הדיווחים הקבועים על מתיחות בין טראמפ לנתניהו, הקשר האישי בין השניים היה ונותר חזק.
אבל כמו בכל משפחה – עדיין יש חילוקי דעות. מבחינתו של סטיב ויטקוף, האדם הקרוב ביותר לטראמפ בממשל, המלחמה בעזה מיצתה את עצמה, והגיע הזמן להתחיל בשיקום הרצועה ובגזירת הקופונים – גם אם חמאס עדיין על הרגליים.

נתניהו נוסע לוושינגטון בראש ובראשונה כדי להבהיר לטראמפ: לא יקום ולא יהיה. חמאס יפורק מנשקו באמת – לא באמצעות בלוף כזה או אחר – וזה יקרה כבר בחודשים הקרובים, בטוב או ברע.
על השולחן במאר א-לאגו תונח גם הסוגייה האיראנית: בישראל לא מזהים כוונה של טהרן לתקוף בטווח הזמן המיידי, אבל בהחלט מזהים שיקום יכולות משמעותי בתחום הטילים הבליסטיים, וכלקח מהשבעה באוקטובר צה"ל נערך על פי יכולות האויב – ולא על פי כוונותיו המשוערות. בנוסף, יבקש ראש הממשלה אור ירוק מהאמריקנים למבצע צבאי נגד חיזבאללה, וינסה לשכנע את טראמפ לא למכור לטורקיה קרוב ל-50 מטוסי חמקן מסוג F-35.

היום, בהתייעצות הביטחונית שקדמה לכינוס הקבינט, סיכם הרמטכ"ל, רב אלוף אייל זמיר, את המצב: "כרגע אנחנו בהמתנה", אמר לנוכחים, "הרבה דברים יתבהרו אחרי שראש הממשלה ישוב מארה"ב".
חשוב לציין גם אירוע שאינו כלול בלו"ז הרשמי, אבל יעלה צפוי לעלות בשיחה עם טראמפ: משפט נתניהו וסוגיית החנינה. הנשיא רוצה לראות את המסכת הזו נגמרת, גם בגלל ידידותו עם ראש הממשלה, גם בגלל התחושה של שותפות גורל ברדיפה המשפטית ששניהם חווים, אבל יותר מכל – כדי להשלים עם נתניהו את התוכניות הגדולות שלו ליצירת מזרח תיכון חדש.
