accessibility-icon
share-icon
מטבעות קריפטו, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
מטבעות קריפטו, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

חגיגת הקריפטו נגמרה: פשיטה על מעלימי מס במטבעות דיגיטליים

דסק C14

דסק C14

ד טבת ה'תשפו (24.12.25)

1

8

like

2

dislike

במסגרת מבצע ארצי של רשות המיסים, נחקרו שלושה סוחרים בחשד שלא דיווחו על עסקאות בשווי עשרות מיליוני שקלים • החשדות כוללים גם עבירות הלבנת הון ורישום נכסים כוזב • מעצרו של אחד החשודים, תושב נצרת, הוארך


רשות המיסים הודיעה היום (רביעי) על מבצע חקירות ארצי שנערך ביומיים האחרונים, ובמסגרתו נחקרו שלושה סוחרים במטבעות קריפטוגרפיים החשודים בהעלמת הכנסות בשווי עשרות מיליוני שקלים. המבצע נערך על רקע הגידול בפעילות הכלכלית בתחום וההערכה כי סוחרים רבים אינם מדווחים על רווחיהם כחוק.

אחד החשודים הוא איגור שרגורודסקי, תושב חולון, החשוד כי פעל בזירות מסחר בחו"ל בהיקפים גבוהים בין השנים 2020 ל-2024 ולא דיווח על הכנסות של עשרות מיליוני שקלים. כמו כן, נבדק חשד לעבירות הלבנת הון, לאחר שהתגלה כי בבעלותו מספר דירות ששוויין אינו תואם את הכנסותיו המוצהרות, ואף רשם נכס על שם אדם אחר.

חשוד נוסף הוא אביב דהן בילבסקי, תושב באר שבע, שהציג עצמו כמומחה קריפטו ברשתות החברתיות. על פי החשד, בשנים 2022-2025 ביצע בילבסקי פעולות מסחר בהיקף של כ-7 מיליון דולר מבלי לדווח לרשויות. עוד עולה מהחקירה כי הוא פתח תיק במס הכנסה בתחום זה, אך כעבור ימים ספורים הורה למייצגו לסגור אותו.

במקביל, נעצר איברהים זועבי, תושב נצרת, בחשד להשמטת הכנסות ועבירות הלבנת הון. על פי החשד, היקף הכנסותיו המוצהר נמוך משמעותית מהכספים המוחזקים בארנקיו הדיגיטליים, ששווים מוערך בכ-2 מיליון דולר. מעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום בנוף הגליל-נצרת עד לתאריך 30.12.2025.

ברשות המיסים מזכירים כי לאחרונה הוכרז נוהל גילוי מרצון, שיאפשר למי שעברו על חוקי המס להסדיר את חובותיהם עד ל-31.8.26 ובכך להימנע מהליכים פליליים. הנוהל מאפשר גם תשלום מס על רווחים מנכסים דיגיטליים בהתאם להוראת שעה ייעודית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News