רא"ל אייל זמיר התייחס היום (רביעי), במסדר הכנפיים 191, לתחקירים הפנימיים שביצעה הזרוע הצבאית בעקבות טבח השבעה באוקטובר, וטען: "החיל וצה"ל כולו מתחקרים, מתחקרים את עצמנו באומץ". הדברים נאמרו כשברקע – פרסום הדוח הקשה שקבע כי צה"ל לא רק כשל בשבעה באוקטובר – אלא גם ביכולת לתחקר את עצמו. חמישה מהם נפסלו, ועשרה דורשים השלמות ותחומי ליבה קריטיים כלל לא נבדקו.
הרמטכ"ל בחר להתייחס בנאומו למבצע 'עם כלביא', ואמר כי היציאה למשימה הייתה בידיעה "שהחזרה בשלום איננה מובטחת". לדבריו, הסכנה הונחה על השולחן, ונאמר כי ייתכן שחלק מהאנשים לא ישובו מהקרב, כאשר כל חניכי הקורס אמרו כאחד: "אנחנו מוכנים למשימה. אתה יכול לסמוך עלינו!".

הרמטכ"ל הבהיר כי גם בימים אלו – ביטחון המדינה איננו מובטח כאשר לצד איומים שהוסרו צומחים חדשים לצידם: "נפעל לפי הכלל 'הבא להורגך, השכם להורגו'". רא"ל זמיר פנה למשפחות מסיימי הקורס המפרך ושיבח אותם: "אתן שותפות להישג הזה, לכל המראה ונחיתה, לכל לילה ללא שינה. אנחנו מצדיעים לכם".
כזכור, האלוף דור תורג'מן קבע כי אחת הסיבות המרכזיות לכישלונות היא "תרבות ארגונית כושלת וחסרת יכולת להציב ביקורת ולהטיל ספק". לפי הדוח, שילוב קטלני של "כשלון תפיסתי" ו"כשלון הרתעתי", אשר ניזונו מאותה "תרבות ארגונית לקויה" – יצר את הפער שהוביל להתעלמות המוחלטת מתוכנית "חומת יריחו", המסמך ששרטט אחד לאחד את תוכניות חמאס.
