accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך חשבון האקס של תמיר שנייד

שבועיים לאחר אובדן התינוקת: המסר של ההורים בנר 8 של חנוכה

נעמי רחליס

נעמי רחליס

א טבת ה'תשפו (21.12.25)

22

56

like

1

dislike

תמיר ושירה שנייד, יועצים בכנסת שאיבדו את בתם התינוקת עמנואל לפני שבועיים בלבד, בחרו בחיים • בצל האבל הכבד וההספד המטלטל שפרסם האב, שיתפו השניים בערב נר שמיני תיעוד מחזק ומלא עוצמה: "לא משנה כמה חנוכיות ינסו לכבות לנו, עם ישראל קם ומדליק את האור" • צפו


דווקא בערב נר שמיני של חנוכה, כשהחנוכייה מלאה באור, בחרו תמיר ושירה שנייד, זוג יועצים פרלמנטריים מוכרים בכנסת, להביא קרן של תקווה מתוך החושך הגדול שפקד אותם. שבועיים בלבד לאחר שאיבדו את בתם בת ה-4 חודשים, עמנואלי ז"ל, שיתפו השניים הערב (ראשון) סרטון קצר ומרגש.

כשהם חבוקים ומבקשים לחזק את הציבור, אמר תמיר בקול בוטח: "לא משנה כמה חנוכיות ינסו לכבות לנו, עם ישראל קם ועם ישראל מדליק את האור. עם ישראל חי". שירה רעייתו הוסיפה בחיוך: "חג חנוכה שמח".

המילים החזקות הללו מקבלות משמעות מצמררת על רקע ההספד הכואב שפרסם תמיר רק לפני ארבעה ימים ברשתות החברתיות. בטקסט ששבר את ליבם של רבים, נפרד האב מבתו "המלאכית", שלימדה אותם מהי אהבה הורית אך עזבה מוקדם מדי. "ראינו חתיכות עתיד שלא נזכה לראות, וזה שובר אותנו לגמרי", כתב תמיר בכאב. "השארת אותנו שוב בתחילת הדרך, רק שירה ואני, אבל אנשים אחרים לגמרי. ריקים יותר, עמוקים יותר, פצועים עד הנשימה האחרונה".

למרות השבר הנורא, ההספד כלל בתוכו גם הבטחה לבחירה בחיים, הבטחה שמומשה הערב מול הנרות. בדברי הפרידה כתב תמיר לבתו: "עכשיו יש לנו משימה. לבחור בחיים. להקים מחדש את המשפחה שלנו עם החותם שלך, עם האור שלך". הערב, כשהם עומדים יחד מול האומה כולה ומדברים על האור של עם ישראל, הוכיחו ההורים השכולים כי האור של עמנואל ממשיך לזרוח דרכם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News