דווקא בערב נר שמיני של חנוכה, כשהחנוכייה מלאה באור, בחרו תמיר ושירה שנייד, זוג יועצים פרלמנטריים מוכרים בכנסת, להביא קרן של תקווה מתוך החושך הגדול שפקד אותם. שבועיים בלבד לאחר שאיבדו את בתם בת ה-4 חודשים, עמנואלי ז"ל, שיתפו השניים הערב (ראשון) סרטון קצר ומרגש.
כשהם חבוקים ומבקשים לחזק את הציבור, אמר תמיר בקול בוטח: "לא משנה כמה חנוכיות ינסו לכבות לנו, עם ישראל קם ועם ישראל מדליק את האור. עם ישראל חי". שירה רעייתו הוסיפה בחיוך: "חג חנוכה שמח".
דברי ההספד:
עמנואלי ילדה יפה שלנו, מלאכית שלנו.
את זו שהראית לנו בפעם הראשונה מה הם החיים האמיתיים.
את זו שביגרה אותנו בשנייה אחת והפכה אותנו להורים מסורים, אוהבים, שלמים יותר ממה שידענו שאפשר.פתאום גילינו בלב חדרים שלא הכרנו.
פתאום הבנו מה זה להרגיש אחריות, פחד, גאווה, אהבה… pic.twitter.com/1l0QGmlNbZ— Tamir Schneid – תמיר שנייד (@TSnyyd) December 17, 2025
המילים החזקות הללו מקבלות משמעות מצמררת על רקע ההספד הכואב שפרסם תמיר רק לפני ארבעה ימים ברשתות החברתיות. בטקסט ששבר את ליבם של רבים, נפרד האב מבתו "המלאכית", שלימדה אותם מהי אהבה הורית אך עזבה מוקדם מדי. "ראינו חתיכות עתיד שלא נזכה לראות, וזה שובר אותנו לגמרי", כתב תמיר בכאב. "השארת אותנו שוב בתחילת הדרך, רק שירה ואני, אבל אנשים אחרים לגמרי. ריקים יותר, עמוקים יותר, פצועים עד הנשימה האחרונה".
למרות השבר הנורא, ההספד כלל בתוכו גם הבטחה לבחירה בחיים, הבטחה שמומשה הערב מול הנרות. בדברי הפרידה כתב תמיר לבתו: "עכשיו יש לנו משימה. לבחור בחיים. להקים מחדש את המשפחה שלנו עם החותם שלך, עם האור שלך". הערב, כשהם עומדים יחד מול האומה כולה ומדברים על האור של עם ישראל, הוכיחו ההורים השכולים כי האור של עמנואל ממשיך לזרוח דרכם.
