שירות הדואר הדני הודיע כי ימסור את מכתבו האחרון ב-30 בדצמבר, ובכך יסיים מסורת בת יותר מ-400 שנה, זאת לאחר שהשירות היה אחראי על חלוקת המכתבים בדנמרק באופן רציף מאז 1624. ההחלטה להפסיק את החלוקה תקצץ 1,500 משרות בדנמרק ותסיר 1,500 תיבות דואר אדומות מהרחובות.
החברה תיארה את דנמרק כאחת המדינות הדיגיטליות ביותר בעולם, וציינה כי הביקוש למכתבים צנח באופן דרסטי. לפי נתוני החברה, ב-25 השנים האחרונות משלוח המכתבים נמצא בירידה חדה עם צניחה של יותר מ-90%. לעומת זאת, הקניות באינטרנט ממשיכות לעלות, מה שהוביל להחלטה להתמקד במסירת חבילות.

הדנים עדיין יוכלו לשלוח מכתבים באמצעות חברת השליחויות Dao. למרות הנתונים של רשות הדואר, חברת Dao הודיעה כי היא תרחיב את שירותיה מה-1 בינואר לקראת הפסקת העבודה של רשות הדואר. חברת השליחויות מאמינה כי ההספק שלה יעלה מ-30 מיליון מכתבים ב-2025 ל-80 מיליון בשנה הבאה.
חברת Dao הוסיפה כי מחקריה מצאו שצעירים בגילאי 18 עד 34 שולחים מכתבים פי שניים עד שלושה יותר מקבוצות גיל אחרות. לפי חוקר טרנדים מוכר, הצעירים מחפשים משקל נגד לצריכת יתר דיגיטלית, כאשר כתיבת מכתבים, לדבריו, הפכה ל"בחירה מודעת". על פי החוק הדני, האפשרות לשלוח מכתב חייבת להתקיים. משמעות הדבר היא שאם חברת Dao תפסיק לחלק מכתבים, הממשלה תהיה מחויבת למנות מישהו אחר שיעשה זאת.

סמנכ"ל רשות הדואר של דנמרק אמר על ההחלטה: "היינו שירות הדואר הדני במשך 400 שנה, ולכן זו החלטה קשה לחתום את הפרק הזה בהיסטוריה שלנו. הדנים הפכו ליותר ויותר דיגיטליים ומשמעות הדבר היא שנותרו מעט מאוד מכתבים כיום, והירידה ממשיכה להיות כה משמעותית ששוק המכתבים כבר אינו רווחי".
