הרשויות באיראן הוציאו היום (שבת) להורג את עאקיל קשווארז, סטודנט לאדריכלות בן ה-27 מאוניברסיטת שאהרוד. התקשורת האיראנית דיווחה כי קשווארז נעצר ביוני והואשם בידי מערכת המשפט של הרפובליקה האסלאמית בריגול למען ישראל.
סוכנות הידיעות מיזאן, כלי תקשורת המזוהה עם הרשות השופטת, כינתה בעבר את קשווארז "סוכן מוסד וצבא המשטר הציוני" והגדירה את פשעו כריגול למען ישראל, קשרי מודיעין ושיתוף פעולה עם הציונים וצילום אתרים צבאיים וביטחוניים של הרפובליקה האסלאמית.

ההוצאה להורג לא עברה על סדר היום של התושבים, עשרות אזרחים ומשתמשי רשתות חברתיות הגיבו להוצאתו להורג של הסטודנט הצעיר באמצעות האשטאג עם שמו. רבים מהמסרים התייחסו לאשמת "הריגול" שיוחסה לו, וטענו כי הרפובליקה האסלאמית נוקמת באנשים חפים מפשע על תבוסת המרגלים האמיתיים.
זו לא הפעם הראשונה בה הרפובליקה האסלאמית מוציאה להורג מרגלים שלטענתם פעלו למען ישראל. משטר האייתוללות משתמש בשיטת הזו כדי להפחיד את האזרחים, להטיל איימה וככה, בתקווה, גם לשלוט עליהם בצורה חזקה יותר.
