פרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) לאבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש ישראל, למנחם גשייד, בעל חברת לובינג ומי ששימש כעוזרו המקצועי של סגן שר הבריאות לשעבר אברהם ליצמן, ולמרדכי (מוטי) בבצ'יק, ששימש אף הוא כעוזרו של ליצמן, כי נשקלת העמדתם לדין פלילי בגין עבירות של תיווך בשוחד (דנציגר וגשייד) ומרמה והפרת אמונים (בבצ'יק וגשייד), וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם.
בהודעה המלאה מטעם הפרקליטות נכתב: "מחקירת המשטרה עולה לכאורה כי בין השנים 2015 ל־2018 פעלו משרדי האוצר והבריאות לקדם מודל תמחור חדש לתרופות הנמכרות בישראל, במטרה להוריד את מחירי התרופות. שינוי מודל התמחור עלול היה להוביל לפגיעה ברווחי חברות התרופות, ובהן גם רווחי חברת רוש. גשייד שימש כלוביסט של חברת רוש.

על פי החשד, במשך כשנה וחצי שילם דנציגר לגשייד שכר של עשרות אלפי שקלים בחודש, בין היתר כדי שיפעיל את קשריו במשרד הבריאות ויניע את חברו בבצ'יק – אותו הכיר היטב מעבודתם בלשכת ליצמן – להפלות לטובה את רוש ולקדם את ענייניה בעניין מודל התמחור.
בין גשייד לבבצ'יק התקיים ערוץ ישיר ונסתר, במקביל לערוצים הגלויים שהתקיימו בין חברות רוש ופארמה ישראל (ארגון המאגד את חברות התרופות הרב־לאומיות הפועלות בישראל, שדנציגר משמש כיו"ר שלו) לבין בבצ'יק ועובדים אחרים של משרדי הבריאות והאוצר.

מהחקירה עולה כי בבצ'יק פעל לכאורה בניגוד עניינים ותוך סטייה מן השורה, בכך שבמסגרת הערוץ הישיר בין השניים פעל לטובתו של גשייד וקידם את ענייניה של חברת רוש מול עובדי משרדי הבריאות והאוצר, מבלי לחשוף את הקשר שקיים עם גשייד. בין היתר, הוא חשוד שהעביר לגשייד מידע ומסמכים פנימיים של משרד הבריאות.
לאחר שבמאי 2018 עבר מודל התמחור החדש, שלא תאם את האינטרסים של חברת רוש ופארמה ישראל, פוטר גשייד מחברת רוש בשל כישלונו.
התיק נחקר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433".
