אלוף פיקוד מרכז אבי בלוט חתם היום (שני) על צו תחום שיפוט ל-13 יישובים ביהודה ושומרון, צעד המסמן את השלמת השלב האזרחי האחרון בהסדרת היישובים.
היישובים שעליהם חתם אלוף הפיקוד: בבנימין: אחיה, חרשה, מגרון, נופי פרת, עדי עד, שבות רחל. בשומרון: חוות יאיר, טל מנשה, מעוז צבי, שא-נור. בבקעת הירדן: גבעונית, עיר התמרים, מחנה גדי.
בין היישובים בולט במיוחד שא-נור, שממנו פונו לפני עשרים שנה התושבים במהלך הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון.

היישובים הללו הם יישובים ישראליים, חלקם קיימים כבר שנים, וחלקם חדשים לגמרי, שקודמו במסגרת התוכנית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' באמצעות מנהלת ההתיישבות שבראשה עומד יהודה אליהו. בסיוע המנהל האזרחי ויועמ״ש משרד הביטחון
עם השלמת החתימה, יקבלו היישובים תחום שיפוט עצמאי, סמל יישוב מן המניין, ומעמד מוניציפלי רשמי. בכך יוכלו לפעול כיישובים אוטונומים לכל דבר, ולא עוד כיחידות משנה של יישובים סמוכים.
מעבר לנוחות של המושב ישנה אמירה לאומית חשובה – זו ארצנו ואדמתנו.
