שלושה בתים של משפחות בגבעת בית ענות הסמוכה לקריית ארבע הוחרבו הלילה (בין רביעי לחמישי), לצד בית הכנסת בגבעה ומגדל התצפית במקום. הפשיטה החלה באישון לילה, כשהמשפחות קיבלו דקות ספורות בלבד להתפנות מבתיהן והילדים הוצאו ממיטותיהם כשהם עטופים בשמיכות.

לטענת המתיישבים, במהלך ההרס לא הסתפקו הכוחות בהחרבת הבתים, והחרימו גם את רכביהם של שניים מתושבי הגבעה לצד עגלה נגררת נוספת. שלושה תושבים נעצרו והועברו לתחנת המשטרה.
"התעוררנו הלילה לאירוע מטורף והזוי", תיאר ירון כלאב, תושב הגבעה שפונה מביתו עם אשתו ושמונת ילדיו. "מאות שוטרים שהקיפו לנו את הבית במבצע מורכב כאילו היינו ראשי ארגון פשע. נתנו לנו 10 דקות להוציא את הילדים מהבית, ואז פועלים ערבים פשוט התחילו לזרוק החוצה את כל הרהיטים והציוד האישי. לול התינוקות, המיטות, הבגדים, כלי המטבח, הכל. הילדים היו בהלם".

לדבריו, "לפני שעלינו לכאן לבית ענות הרכס כולו היה תחת השתלטות ערבית בלתי חוקית מסיבית, גניבות מים פיראטיות וציד של כפרי האזור. מערכת הביטחון ישנה על האף במשך שנים, ונזכרה להתעורר פתאום כשיהודים החליטו לשים סוף למצב הזה. זה אבסורד שאין לתאר".
"לבנות מחדש הכל ולקום מעפר עם שמונה ילדים זה לא פשוט בכלל, אנחנו יודעים זאת היטב. אבל באותה נשימה אנחנו יודעים בבירור שגם נעשה זאת. הבתים ייבנו מחדש, הגבעה תשוקם ועל ההר הזה בעז"ה יקום יישוב קבע שילדים וילדות יהודים, בין היתר אלו שפונו הלילה מביתם, ישחקו ברחובותיו", הוסיף כלאב.

ממג"ב נמסר בתגובה: "הפעילות היא בהובלת המנהל האזרחי ובהחלטת צו אלוף. יצאה התיחסות מטעמם. הלילה, כוחות הביטחון פעלו לאכיפה חוזרת כנגד מספר רכיבי בינוי לא חוקיים ישראליים שנבנו במרחב צומת העוקפים שבחטיבת יהודה. יודגש כי רכיבי הבינוי הוקמו בניגוד לחוק".
במג"ב הדגישו את חלקו של בלוט באירוע הקשה: "הפינוי נעשה בהתאם לצו שחתם אלוף פיקוד מרכז, בעקבות כך שבמקום בוצעו פעולות עברייניות ומקרי פשיעה ואלימות חמורים שהשפיעו על ביטחון האזור.
כוחות הביטחון אבטחו את פעולות האכיפה, אשר הושלמו כסדרן ללא חריגים, תוך שמירה על הסדר הציבורי וללא אירועים מיוחדים".
