היועמ"שית המודחת, גלי בהרב מיארה, הייתה אמורה להגיש היום (חמישי) את תגובתה המקדמית לבג"ץ בעקבות העתירה נגד האפשרות שהיא תהיה זו שתחקור את המחדל סביב הקלטת המבושלת משדה תימן, שהודלפה על ידי הפצ"רית לשעבר, יפעת תומר ירושלמי, והקשר שיש לה לכאורה לפרשה.
אך במקום תגובה, שהייתה אמורה לעבור לבג"ץ בשעה 12:00, מיארה בחרה לבקש מבית המשפט ארכה – לפיה תגיש את תשובתה בשעה 22:00 בלילה, עשר שעות לאחר המועד המקורי. בבקשתה, הסבירה היועמ"שית המודחת כי "לטובת השלמת מלאכת הכנת התגובה המקדמית, דרושה שהות קצרה בת מספר שעות". השופט סולברג קיבל את הבקשה, וצין בתגובתו: "כמבוקש, עד השעה 22:00 – ולא עוד".

מטעם העותרים, ח"כ אביחי בוארון וארגון לביא, נמסר כי "על אף החלטת השופט סולברג. שנתן ליועמשי"ת 36 שעות (המון זמן שאפשר לעשות בו המון דברים…) היא החליטה לבקש ארכה. כבר שנים שהיא מצפצפת על הממשלה, לא סופרת את כנסת ישראל ועכשיו גם משפילה את בית המשפט העליון".
העותרים הוסיפו: "גלי בהרב מיארה עושה צחוק מכולנו – מכל אזרחי ישראל. במציאות מתוקנת היא הייתה צריכה למנוע את עצמה מהחקירה, לאור ניגוד הענינים החריף בו היא מצויה. נשאר לנו רק לשאול את גלי שאלה פשוטה: מה יש לך להסתיר גלי?"

כזכור, מיד עם תחילת הפרשה הודיע שר המשפטים יריב לוין כי מיארה מנועה מלעסוק בפרשה, כשהוא מבהיר: "המניעה האמורה מתייחסת אלייך ישירות ואל כל הכפופים ליועץ המשפטי לממשלה כאחד". זמן קצר לאחר מכן, הודיע לוין כי הוא ממנה את השופט בדימוס אשר קולה, נציב תלונות הציבור על השופטים, לאחראי על החקירה.
תגובת היועמ"שית המודחת לא איחרה להגיע. עו"ד מיארה הבהירה כי התערבותו של שר המשפטים בפרשה הינה "פוליטית בחקירה פסולה, חסרת בסיס ופוגעת בה". לטענתה, "מכתבך שבסימוכין נעדר כל תשתית – עובדתית או משפטית . הוא מהווה ניסיון להתערבות שלא כדין בהליכי חקירה ואכיפה".

על פי גורמים שונים, מיארה עצמה תאלץ להחקר באופן כזה או אחר בפרשה, בעקבות הקשר שלה לפצ"רית, ובעיקר בשל התצהירים השקריים שהוגשו לבג"ץ בנושא, בהם נכתב כי "לא נמצאה ולו אינדיקציה ראשונית המצביעה על מקור העברת המידע", תצהיר שהוגש לפני פחות מחודשיים.
לגלי בהרב מיארה מסורת ארוכה של הגשות בקשות לארכה לתגובות לעתירות נגדה: כך למשל, את תגובתה לבג"ץ בנוגע לעתירה בנושא ועדת הרוגלות ביקשה היועמ"שית המודחת לדחות במשך 22 פעמים.
