accessibility-icon
share-icon
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הקרן שרודפת את חיילי צה"ל הגישה תלונה נגד רה"מ לשעבר אולמרט

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

יד חשון ה'תשפו (05.11.25)

79

25

like

3

dislike

קרן הינד רג'אב הגישה תלונה בגרמניה נגד ראש הממשלה לשעבר - בגין היותו ראש הממשלה בעת מבצע "עופרת יצוקה" בשנת 2009 • הקרן טענה כי "לצדק אין תאריך תפוגה וכי תחת אולמרט בוצעה: "הפצצה חסרת הבחנה באזורים צפופי אוכלוסין"


קרן הינד רג'אב, הקרן שרודפת את משרתי צה"ל, הגישה הערב (רביעי) תלונה בגרמניה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט – בגין היותו ראש הממשלה בעת מבצע "עופרת יצוקה".

כזכור, אולמרט היה ראש הממשלה שניהל את המבצע ברצועת עזה בשבועות הראשונים של שנת 2009 – בו ישראל פעלה מהאוויר וגם חלקית מהקרקע בעקבות שיגורי הרקטות מהרצועה – שהגיעו אז לראשונה מעבר לטווח ה-40 ק"מ -מה שהפעיל ראשונה את כיפת ברזל בתצורתה הנוכחית.

maximize-image
חזרו עד לעופרת יצוקה | צילום: צילום מסך, אתר העמותה

בתלונה הגישה הקרן נכתב כי הצבא תחת הנהגת אולמרט ביצע "הפצצה חסרת הבחנה של אזורים אזרחיים צפופי אוכלוסין, הרסה בתי חולים, בתי ספר ומתקני או"ם, והרגה יותר מ-1,300 פלשתינים, ביניהם למעלה מ-300 ילדים ו-115 נשים". הקרן האנטישמית כמובן לא התייחסה למספר מחבלי החמאס שחוסלו בעקבות שיגור רקטות לעורף הישראלי.

זאת ועוד – הקרן הסתמכה בתלונתה על מספר דוחות שקריים בהם דוח האו"ם של ועדת גולדסטון  בראשות שונאת ישראל נאווי פילאי, הדו"ח "עופרת יצוקה – 22 ימים של הרג והרס" של ארגון אמנסטי והדו"ח של הוועדה לזכויות האדם "גשם של אש". לפי כל אלה לטענת הינד רג'אב: "היה דפוס עקבי של תקיפה מכוונת או פזיזה נגד אזרחים ותשתיות אזרחיות, שימוש בתחמושת זרחן לבן באזורים מיושבים, וענישה קולקטיבית של כלל אוכלוסיית עזה באמצעות הרס שיטתי של תשתיות חיוניות".

בקרן תומכת החמאס, שנזכיר כי מייסדיה הם מחבלים לכל דבר הוסיפו: "לא נאפשר לאף פושע מלחמה לנסוע, להצטלם או לדבר בשום מקום כאילו הוא מעל החוק. הצדק חייב להיות מוגש – אפילו עשרות שנים לאחר ביצוע הפשעים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News