בית המשפט הפדרלי בברזיל הורה למשטרה לחקור חייל ישראלי, שנמצא בחופשה במדינה, בחשד לביצוע "פשעי מלחמה" ברצועת עזה, כך דווח הלילה (בין שבת לראשון) בברזיל.
התלונה הוגשה על ידי קרן הינד רג'אב (HRF), ארגון אנטי-ישראלי. לטענת הקרן, החייל היה מעורב בהריסת מבנה מגורים בעזה, לטענתם מחוץ לאזורי לחימה. החייל הצליח להימלט משטח המדינה בשעות הלילה. על פי דיווח של אור רביד, מקורבי משפחתו של החייל מספרים שבלילה הוא יצא למדינה שכנה.
מי הארגון ששם לו למטרה לצוד את חיילי צה"ל?
לפי התיאור באתר הרישמי שלהם קרן הינד ר'גאב (Hind Rajab Foundation או בקיצור HRF) היא חלק מתנועת "30 במרץ" (ארגון פלשתיני על שם יום האדמה מ-1976, המנסה לצייר את המאבק הפלסטיני כמאבק של עם ילידי). הקרן מוקדשת למען "עשיית הצדק" בתגובה ל"פשעים נגד האנושות, פשעי מלחמה והפרות של זכויות אדם" שנעשות לדבריהם על ידי מדינת ישראל כנגד פלשתינים.

הקרן הוקמה רק בספטמבר 2024 ונקראת על שם הינד ר'גאב, ילדה שמותה יוחס לצה"ל בעת שפעל בעיר עזה. כמו עוד קרנות "פלשתיניות", הקרן רשומה תחת הכותרת "עמותה ללא רווח" וממוקמת בכלל בבריסל, בירת בלגיה.
כדי "להפליל" חיילים ולהביא למעצרם, העמותה משתמשת בתיעודים שהעלו החיילים עצמם לרשתות חברתיות, ושולחת אותם למדינות בהן לחיילים יש אזרחות (במקרה של אזרחות כפולה) או למדינות בהן החייל אותר כשהוא מבקר בתור תייר כמו שקרה הלילה בברזיל.
"חמאס לא ארגון טרור"
בראש הקרן עומדים דיאב אבו ג'הג'ה וקארים חסון. השניים פעילים אנטי ישראלים וותיקים ולפי מכון המחקר NGO MONITOR, ב-2009 הם דרשו ממועמדים לבחירות בפרלמנט האירופי ב-2009 "להסיר את חמאס ושאר ארגוני החירות הפלשתינים מרשימת ארגוני הטרור".

לפי מכון המחקר, ג'הג'ה הוא תומך חיזבאללה ואף עבר אימונים מטעם הארגון, בריאיון לניו יורק טיימס ב-2003 הוא העיד אמר כי "הוא עבר כמה אימונים צבאיים מטעם הארגון והוא גאה על כך". בנוסף הוא הקים קרן שהכחישה את זוועות השואה והילל את פיגועי 11 בספטמבר: "נקמה מתוקה". בנוסף, לאחר חיסול סינוואר באוקטובר 2024, הוא צייץ בשבחו ואמר כי מיליונים ילכו בדרכו.
חאסון, העומד בראש הליגה הערבית האירופית אמר בריאיון ב-2009 כי הסיכוי שהליגה תכיר בישראל כמדינה שווה לסיכוי ש"אוסאמה בן לאדן יהיה נשיא ארה"ב". יום אחרי המתקפה הרצחנית של חמאס בשעה באוקטובר הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "הפלשתינים לא פלשו לישראל, הם פשוט חוזרים לבתיהם ומשיבים את רכושם".
