ישראל קיבלה הערב (שלישי) לידיה את ארונו של אחד מהחטופים, כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. העברת הארון התבצעה באמצעות הצלב האדום, אשר תיאם את המסירה עם גורמי הביטחון בישראל ובשטח הרצועה. החטוף נמסר לכוח משותף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, ולאחר מכן יובא לארץ בטקס צבאי רשמי.
לאחר טקס הקבלה, הארון יועבר אל המרכז הלאומי לרפואה משפטית של משרד הבריאות לצורך הליך זיהוי. בתום ההליך, תימסר הודעה רשמית למשפחתו של החטוף.
במשרד ראש הממשלה ביקשו מהציבור לכבד את פרטיות המשפחות ולהימנע מהפצת שמועות או מידע שטרם נבדק ואומת: "נוסיף לעדכן במידע מהימן ככל שיידרש".

מוקדם יותר היום, וברקע שורת ההפרות החמורות: ארגון הטרור הרצחני חמאס הודיע כי במהלך חיפושים שבשטח מעבר לקו הצהוב, אותר חלל חטוף שיימסר לידי מדינת ישראל.
בישראל אפשרו לחמאס בימים האחרונים לבצע חיפושים גם בשטח שבשליטת ישראל מעבר לקו הצהוב בליווי הצלב האדום.
בארגון הטרור ניסו לייחס את "מציאת החלל" ל"פעילות הנדסית ולסיוע של צוותים מגדודי אלקסאם ומהצלב האדום, שפעלו בחיפוש אחר גופות בתוך הקו הצהוב ותרמו רבות לאיתורן המהיר", ובכך לתת הצדקה לשהייה שלהם שם, למרות ההסכמות עם ישראל.

שלשום השיב השיב החמאס לידי ישראל את גופותיהם של החללים: אל"מ אסף חממי, סרן עומר נאוטרה וסמל עוז דניאל.
נכון לעכשיו, נותרו ברצועת עזה 8 חטופים חללים שגופותיהם טרם הושבו: רס"ל רן גואילי, סמ"ר איתי חן, סגן הדר גולדין, דרור אור, מני גודארד, ליאור רודאיף, ג'ושוע לואיטו מולל וסונטיסק רינטאלק.
