הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל, התכנסה היום (שני) לדיון והצבעה על הצעת החוק לעונש מוות למחבלים, של ח"כ לימור סון הר מלך, לקריאה ראשונה. ההצעה אושרה בוועדה, בה אמר מתאם שבויים ונעדרים במשרד ראש הממשלה, גל הירש, כי "גם רה"מ בעד עונש מוות, אך להשאיר חריג שיאפשר למתאם השבויים ונעדרים לבקש שהעונש ישתנה". אחד הנוכחים אמר לאחר האישור כי "אם צריך תליין – אני מתנדב".
הוא הוסיף: "בדיון הקודם הבעתי כאן התנגדות נחרצת לעצם קיום הדיון, ולעיסוק בנושא הזה מפאת הסכנה החד משמעית שנשקפה לחטופים החיים. מאז אנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן. הזרוע הצבאית והמדינית שלנו הולכת וסוגרת על חמאס וכך קרה, והחטופים החיים והחללים שבו, לא כולם, המשימה לא הושלמה. יש לנו עדיין 8 חטופים ואנחנו פועלים גם בשעות אלה ממש להשבתם של כולם.

"כיוון שהחטופים החיים נמצאים כאן וזה קרה קודם כל הודות ללוחמי צה"ל ושב"כ, אנחנו נמצאים במציאות שונה כיום ועל כן ההתנגדות שהייתה לי בדיון הקודם מתייתרת. ראש הממשלה בעד הצעת החוק. אני רואה בהצעה הזו כלי בארגז הכלים שמאפשר לנו במלחמה בטרור ובשחרור חטופים. אני מבקש שתעמוד למתאם השבויים והעדרים שירות החשאיים הזכות לפנות לבית המשפט ולהגיש להם דו"ח חסוי לפני קבלת החלטה".
השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר:" לא יהיה שיקול דעת בחוק הזה, זו עמדתי וזו תפיסתי. ברגע שאתה נותן שיקול דעת, אתה לא מבין שהכל כאן השתנה. התפיסה השתנתה כולם מודים בזה שחוק עונש מוות למחבלים יכול להרתיע. ברגע שאתה נותן את שיקול הדעת אתה פוגע באפקט ההרתעה".

השר אמר: "אני רוצה שהמוטיבציה שלהם לחטוף לא תהיה וברגע שמחבל שרצח ידע שהוא עומד תחת חוק עונש מוות, לא יהיה כאן פקפוקים והרהורים. העמדה שלי ושל מציעת החוק היא מאוד ברורה , אסור שיהיה שיקול דעת, זה צריך להיות חובה וזה משקף את השינוי בתפיסה הביטחונית של מדינת ישראל. ידע כל מחבל שהולך לרצוח שהם צפויים לעונש אחד – עונש מוות".
