בתחילת השבוע פורסם כי נשיא המדינה יצחק הרצוג, המתיימר להיות ממלכתי ולא להתערב כלל בנושאים הלא נוגעים בו, בוודאי אם הם פוליטיים, שוחח עם בתו של פעיל השמאל הקיצוני, מארק פויגל, מתכנן ומבצע טבעת האש סביב מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הרצוג, שלא רק חרג מסמכותו, בפרט שמדובר בחיי אזרחים וגם חיי רה"מ נתניהו ומשפחתו, הבטיח לבתו של פויגל שיתערב אישית בנושא ואף טען שהוא מתנגד למעצר עד תום הליכים.

בתגובת דוברות בית הנשיא הציג המערך שורה של מקרים בהם נשיא המדינה התייחס גם לפניות של אנשי ימין ואחד השמות שהזכירו אנשי הנשיא בהקשר זה הוא סער אופיר.
בתגובה נמסר כי הנשיא העביר מסר שהוא מוכן להיפגש עם משפחתו של סער אופיר, שעצור מזה 10 חודשים בשל חיסול מחבל שחדר לישראל בשבעה באוקטובר.

אמו נירית, שנחשפה לתגובת הנשיא דרך הפרסום ב-C14, אישרה כי אכן פנתה לנשיא המדינה בשל המעצר הממושך והלא מוצדק של בנה. עם זאת, ובניגוד לטענת אנשי הרצוג, איש לא יצר עמם קשר מטעם בית הנשיא.
נירית סער מסרה ל-C14: "בתגובה להצהרת דוברות לשכת נשיא המדינה בחדשות 14, אנו הוריו של סער אופיר, נשמח מאד להיפגש עמו. ביום ראשון שלחנו ללשכת הנשיא מייל לבקשה לפגישה, ואנו מקווים לקבלת תשובה חיובית. בפנייתנו שפכנו את לבנו בפניו של הנשיא הרצוג, הסברנו את מצבו המורכב של סער, ואת העובדה שהוא כבר כמעט שנה כלוא על לא עוול בכפו".
תגובה מבית הנשיא תובא כשתתקבל
