accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרצוג שוחח עם בתו של הנאשם בתכנון טבעת האש סביב מעון רה"מ

מילן עמר

מילן עמר

כז תשרי ה'תשפו (19.10.25)

125

16

like

37

dislike

נשיא המדינה יצחק הרצוג מצא פנאי על מנת לשוחח עם בתו של מארק פויגל - הנאשם הראשי בתכנון טבעת האש סביב מעון רה"מ בתחילת חודש ספטמבר • על פי כתב האישום, פויגל תדרך את הנאשמים לילה לפני ההצתות, הסביר להם על הציוד הנדרש וגם דאג לתדרך אותם למחוק ראיות ולצאת בהקדם האפשרי מירושלים בבוקר ההצתות


נשיא של כולם? על פי דיווח של עיתונאי הארץ ג'וש בריינר, נשיא המדינה יצחק הרצוג מצא אתמול (שבת) פנאי בתוך לוח הזמנים העמוס שלו על מנת לשוחח עם בתו של מארק פויגל – הנאשם הראשי בתכנון טבעת האש סביב מעון רה"מ בתחילת חודש ספטמבר.

פויגל וחבריו עצורים כחודש וחצי וכתב אישום חמור ביותר הוגש נגדם ובפרט נגד המתכנן פויגל שעל פי כתב האישום תדרך את הנאשמים לילה לפני ההצתות, הסביר להם על הציוד הנדרש וגם דאג לתדרך אותם למחוק ראיות ולצאת בהקדם האפשרי מירושלים בבוקר ההצתות.

maximize-image
images-count1+
הצתת הרכב בירושלים על ידי מפגיני השמאל | צילום: דוברות המשטרה

על פי הדיווח, בתו של פויגל תיארה לנשיא שאביה הוא גיבור שחילץ אנשים מהתופת בשבעה באוקטובר. כפי שפרסמנו לראשונה, בשמאל העלו על נס את הנאשמים וממסגרים את מעשיהם כפעולה למען שחרור החטופים ואף הגדילו לעשות וכעת טוענים כי בזכות הפעולה שוחררו החטופים.

טענה זו נדחתה על הסף על ידי המשטרה וגם על ידי בית המשפט המחוזי שסירב לשחררם למעצר בית. יש לציין כי למרות הטענות למעצר פוליטי, הנאשמים לא ערערו לעליון על ההחלטה להותירם במעצר.

דיון בעניינם צפוי להתקיים ב-26 באוקטובר, ועד אז צפוי שירות המבחן להגיש תסקיר בעניינם הקובע את מידת המסוכנות באם ישתחררו לחלופת מעצר. הפרקליטות, יש להזכיר, דורשת להותיר את הנאשמים במעצר עד תום הליכים.

maximize-image
images-count1+
נזקי הצתת הרכב בירושלים על ידי מפגני השמאל | צילום: דוברות המשטרה

ח"כ טלי גוטליב מסרה: "לסער אופיר שנאבק במחבלים בשביעי לאוקטובר והציל אנשים רבים באומץ, שנמצא במעצר בגין חשד לתקיפת מחבל הנשיא יצחק הרצוג לא התקשר. לבת של עצור שלקח חלק בהצתת מעגל אש סביב בית רה״מ הנשיא דווקא כן התקשר. כך זה כשיש אפרטהייד משפטי בישראל. מערכת חוקים לאנשי ימין, ומערכת שמאפשרת הכל לאנשי שמאל. המסקנה, קודם כל לבטל את מוסד הנשיאות שבינו לבין ממלכתיות והיעדר פוליטיקה אין כל קשר. די!".

גורם במשטרה מסר: "מי שמעוניין בכך יכול להפגין מידי יום, אנחנו לא מתעסקים בהשמצות. היחידה החוקרת עשתה עבודה יוצאת מהכלל והצליחה להביא את הנאשמים לדין על מעשיהם החמורים. לא מן הנמנע שיהיו מעצרים נוספים".

מבית הנשיא נמסר בתגובה:

"מבקשים לדייק את עובדות המקרה ולהעביר מסר ברור: אל נשיא המדינה הגיעה פניה ישירה של בת משפחת פויגל שהביעה את מצוקתה ומצוקת משפחתה – הנשיא קיים איתה שיחה, ובשיחה הבהיר הנשיא כמובן את חומרת המעשה המיוחס לעצורים ואף סיפר כי ראה במו עיניו את השריפה בפחים ואת מאבטחי בית הנשיא רצים לכבות את האש.

הנשיא אמר כי מגיעות אליו פניות, כי הוא קשוב לקריאות מצוקה ולשכתו תעביר הפניה לגורמים המוסמכים. הנשיא הבהיר כי אין לו סמכות בנושא הזה. הנשיא ציין עוד כי באופן עקרוני הוא מסתייג ממעצר עד תום ההליכים כשלא מדובר בטרור, כפי שהביע את הסתייגותו זו במספר מקרים בשנים האחרונות בהקשר לזכויות נחקרים ולא משנה מאיזה צד של המפה הם מגיעים.

הנשיא כזכור העלה הסתייגות זאת בעקבות מעצרו של הנגד א׳ לאחר שמשפחתו פנתה לנשיא בנושא לפני כשנה. חשוב לציין – ככלל הנשיא ולשכתו לא נרתעים ממגע וקשר עם משפחות ואזרחים ישראלים שהם או קרוביהם במצוקה. אין שום קשר לרקע הפוליטי של המעשה או המשפחה. לדוגמא: בזמנו ישב הנשיא עם ההורים של אהוביה סנדק ז״ל וגם לא דחה פניות מארגון חוננו בחדשים האחרונים. לאחרונה העביר הנשיא מסר כי ישוחח גם עם משפחתו של סער אופיר אם ירצו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News