נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום (רביעי) את סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי די ואנס, במשכן הנשיא בירושלים. השניים דנו בקידום התהליך המדיני ובמאמצים להבטיח את יציבות ההסכם עם חמאס שנחתם בשבוע שעבר. הרצוג הודה לממשל האמריקני על מחויבותו לשלום והדגיש את הצורך בתקווה ובשיתוף פעולה, כשהוא מזכיר את חזונו של ראש הממשלה המנוח לשעבר יצחק רבין.
נשיא המדינה יצחק הרצוג פתח דבריו: "ברוך הבא סגן הנשיא ג'יי די ואנס, לך ולרעייתך. ברמה האישית אני חייב לומר לך, כפי שאמרתי לך קודם אני מעריץ גדול של ספרך – 'Hillbilly Elegy', תמיד האמנתי שעלינו לקחת אחריות ולעזור לאנשים חסרי הזדמנויות, בעזרת כלים שיעניקו להם סיכוי אמיתי. סיפור חייך והאופן שבו הוא סופר בספר הזה ריגשו אותי מאוד תודה לך על כך".

לאחר מכן הוסיף כי "ראש הממשלה לשעבר, המנוח יצחק רבין, שאף לשלום לפני למעלה מ-30 שנה ונרצח במאבק למענו. הוא נהג לומר כי 'ייסורי השלום טובים מייסורי המלחמה'. אני באמת מאמין שהעובדה שאתה כאן היא עוד לבנה בבניית עתיד של שלום. תודה גם לנשיא טראמפ – כולנו אסירי על עמידתו האיתנה לקידום התהליך. אנו חייבים להתקדם, עלינו להציע תקווה לישראל, לפלשתינים, לשכנינו ולילדינו".
הנשיא הרצוג שיבח את מאמציו של ואנס, תוך שהוא מביע את ציפיותיו: "כצעד ראשון, כמובן, אנו דורשים לראות את כל החטופים שלנו שבים לקבורה מכובדת. אני יודע שאתה עומד להיפגש כעת עם משפחותיהם, ואני מודה לך על כך. נקווה שמאמציך ומאמצי הממשל, יחד עם ממשלת ישראל וכל השותפים הרלוונטיים, יניבו תוצאות מיידיות. תודה רבה, וברוך הבא לישראל".

סגן נשיא ארה"ב ג'יי די ואנס נשא דברים לאחר מכן: "אני שמח מאוד להיות כאן, נפלא לבקר בארץ הקודש. אנו נרגשים מקבלת הפנים ומהחום שלך ושל רעייתך הנפלאה. באנו לדבר על שלום, כיצד נבטיח שההסכם שהחל לפני כשבוע, יחזיק מעמד. כיצד נתקדם לשלב השני ולשלב השלישי בהצלחה".
עוד אמר: "יהיו ייסורים בדרך, זה לא יהיה קל אך אני אופטימי מאוד, בהתבסס על שיחותיי עם חברינו הישראלים וגם עם ידידינו הערבים ממדינות המפרץ, יש סיכוי אמיתי להפוך את השלום הזה ליציב. נוכל ליצור סביבה שבה חברינו ממדינות המפרץ וחברינו הישראלים יבנו יחד מזרח תיכון טוב יותר לכולם. זהו היעד של הממשל שלנו, ואנו מאמינים שזה לטובתה של ארה"ב, וגם לטובתם של כל מי שחיים כאן. נמשיך לעבוד על כך יחד".
