accessibility-icon
share-icon
עומר מירון

ג'יי. די. ואנס לנתניהו: נרגשים לעבוד על "תוכנית השלום לעזה"

דסק C14

דסק C14

ל תשרי ה'תשפו (22.10.25)

4

0

like

2

dislike

ראש הממשלה נתניהו וסגן נשיא ארה"ב ג'יי. די. ואנס נפגשו בלשכת רה"מ בירושלים ודנו בקידום "תוכנית השלום לעזה", הכוללת את פירוק חמאס ושיקום אזרחי העיר • נתניהו שיבח את השותפות עם ארה"ב, ואנס הדגיש: "זו משימה קשה, אך ממשל טראמפ מחויב לה"


ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) בלשכתו בירושלים עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי. די. ואנס, במסגרת הביקורים המדיניים של בכירים אמריקנים בישראל. הפגישה התקיימה ימים אחדים לאחר ביקורו ההיסטורי של הנשיא דונלד טראמפ בארץ, וכחלק מהמאמצים האמריקניים לקידום "תוכנית השלום לעזה" – הכוללת פירוק חמאס מנשקו ובניית מערך אזרחי חדש בעזה.

בפתח ההצהרות המשותפות אמר נתניהו: "לפני ימים אחדים היה לנו ביקור היסטורי של הנשיא טראמפ שייחקק בדברי ימי האומה שלנו. יש לנו את הכבוד לארח את סגן הנשיא ג'יי. די. ואנס, ואני רוצה לומר לכם כמה דברים על כך. ראשית, בשנה האחרונה הייתה לנו ברית ושותפות עם ארצות הברית שאין שניה לה. זה משנה את המזרח התיכון וגם את העולם. זה יוצר הזדמנויות לא רק לביטחון, אלא גם להרחבת השלום, דבר שאנו עובדים עליו במרץ רב".

maximize-image
images-count2+
רה"מ נתניהו וסגן נשיא ארה"ב ג'יי. די. ואנס | צילום: אבי אוחיון

עוד הוסיף: "אני נמצא בסביבה לא מעט שנים. עבדתי עם ממשלים שונים בארצות הברית. אני מודה על השותפות והסיוע שקיבלנו, אבל מעולם לא היה דבר כזה, והנשיא טראמפ אמר זאת. זאת שותפות שמעולם לא הייתה בעבר. זה כולל מעגל קרוב הן בצד הישראלי והן בצד האמריקאי. הנשיא טראמפ יודע את מי הוא בוחר להיות חלק מהמעגל הזה. אחד החברים במעגל הזה הוא סגן הנשיא, וזאת בלשון המעטה".

נתניהו שיבח את ג'יי. די. ואנס: "הייתה לנו הזדמנות לקבל החלטות במשותף בשותפות הדוקה ותוך אמון רב ואני התרשמתי. התרשמתי מהבהירות, החדות, הסולידריות שלך למען המטרה המשותפת שלנו וידידות כנה שראיתי גם בפגישות ועידה אך גם בפגישות פרטיות. וברוח זו, אני מברך אותך בחום לירושלים בימים גורליים אלה. אנחנו משנים את פני המזרח התיכון. והתכוונתי לומר: הבא את משפחתך 'שנה הבאה בירושלים', אבל ברוך הבא השנה בירושלים, ידידנו הגדול".

maximize-image
images-count2+
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו יחד עם סגן נשיא ארה"ב ורעייתו | צילום: אבי אוחיון

סגן הנשיא ואנס הודה לנתניהו על האירוח ואמר: "תודה ראש הממשלה. תודה לכל הצוות על האירוח שלנו פה. כפי שאמר ראש הממשלה, אלה ימים גורליים ואנחנו נרגשים מאוד לשבת ולעבוד יחד על 'תוכנית השלום לעזה'. יש לנו משימה מאוד קשה לפנינו, שהיא לפרק את חמאס מנשקו אבל לבנות מחדש את עזה – לשפר את חייהם של תושבי עזה אך גם להבטיח שחמאס לא מהווה עוד איום על ידידינו בישראל".

ואנס אמר כי תהליך פירוק החמאס מנשקו ושיקום העיר עזה "לא קל", והוסיף: "אני חושב שראש הממשלה יודע את זה כמו כל אחד אחר. אבל זה משהו שאנחנו מחויבים לו בממשל טראמפ. אני חושב שגם ב-24 השעות האחרונות, היו לנו שיחות רבות טובות עם ידידינו בממשלת ישראל, אבל גם למען האמת, עם ידידינו בעולם הערבי שמעוניינים למלא תפקיד חיובי מאוד בדבר הזה. לכן, אנחנו נמשיך לעבוד על זה".

maximize-image
images-count2+
צילום: קובי גדעון

לאחר מכן אמר סגן נשיא ארה"ב כי "לא ידעתי למה לצפות, בכנות. אני יודע שהנשיא היה פה שבוע שעבר כדי לקבל את פני החטופים הביתה ולחתום על ההסכם. שבוע לאחר מכן, יש עבודה רבה לעשות אבל אני מרגיש אופטימי לגבי המקום שבו אנו עומדים. תודה על השותפות שלך. תודה על הנכונות שלכם להמשיך לעבוד על זה. ואני חושב שאנחנו נעשה דברים נהדרים כאן. זה לא הולך להיות קל".

ואנס סיכם את דבריו: "אני יודע שיש אנשים בתקשורת שאני חושב שהם נגד ההצעה הזאת. אבל אני חושב שיש לנו הזדמנות לעשות משהו באמת היסטורי. אז נמשיך לעבוד על זה עם כל ידידינו בממשלת ישראל. תודה רבה על האירוח שלנו פה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News