ארונו של החלל החטוף, הגיע למרכז הלאומי לרפואה משפטית, שם יבוצע הליך הזיהוי, כך מסר משרד הבריאות. מצה"ל נמסר כי הם מבקשים לנהוג ברגישות ולהמתין לזיהוי הרשמי שיינתן תחילה למשפחות החטופים החללים.
"משרד הבריאות מעדכן כי חטוף חלל הגיע למרכז הלאומי לרפואה משפטית לצורך זיהוי, חקירת סיבת ונסיבות המוות", נאמר בהודעת משרד הבריאות, "הצוותים, ובהם הרופאים המשפטיים ואנשי המעבדות של המרכז הלאומי לרפואה משפטית, ערוכים לתת מענה מהיר ככל האפשר, ברגישות המרבית כלפי המידע למשפחות".
"משרד הבריאות משתתף בצער המשפחות ומלווה בכאב את החזרת החללים לקבר ישראל. אנו מבקשים להזכיר, כי אלו רגעים רגישים עבור השבים והמשפחות, ועל כן אנו קוראים לשמור על פרטיותם. חזרת החללים היא אירוע מורכב ורגיש, המעורר רגשות עזים של כאב ואובדן בקרב המשפחות והציבור כולו. המשרד שב ומבקש מהציבור שלא לתת יד לשמועות זדוניות, ולהתעדכן אך ורק באמצעות גורמים רשמיים", הוסיפו.
המסירה מתבצעת לאחר שאתמול צה"ל הודיע כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני, ולאחר סדרת תקיפות משמעותית, החלה אכיפה מחודשת של הפסקת האש – לאחר שהופרה על ידי ארגון הטרור חמאס.

מוקדם יותר היום, הנשיא טראמפ התייחס להסכם בעזה עם חמאס. הנשיא אמר כי ארגון הטרור מפר את ההסכם, אך הדגיש למרות ההפרות, שגבו את חייהם של שני לוחמינו אמש – הוא נותן להם עוד זמן כדי לעמוד בו.
"יש לנו בעיה קטנה יחסית עם חמאס, וזה יטופל במהירות – אם הם לא יפתרו את זה בעצמם, כי הם מפרים את ההסכם", אמר הנשיא, "עשינו הסכם עם חמאס שבו הם יתנהגו יפה, ואם הם לא יעמדו בו אנחנו נחסל אותם – והם יודעים את זה".
