נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הודיע היום (שני) כי ארצו נמצאת בשלבים מתקדמים של הכנות לחתימת חוזה לרכישת 25 מערכות הגנה אווירית מתקדמות מסוג "פטריוט". מדובר בצעד אסטרטגי משמעותי עבור קייב, שנמצא במרכז מאמצי המדינה לחיזוק מערך ההגנה מפני התקפות הטילים והמל"טים הרוסיים. לפי דבריו, העסקה תכלול אספקה הדרגתית של המערכות במהלך השנים הקרובות, במטרה להבטיח הגנה רציפה ועמידה מול מתקפות עתידיות.
זלנסקי הדגיש כי אוקראינה פועלת לקבלת עדיפות באספקה מצד מדינות אירופה המחזיקות במערכות פטריוט, ובכך להאיץ את תהליך ההצטיידות. המערכת, שפותחה בארצות הברית ונחשבת לאחת ממערכות היירוט היעילות בעולם, נועדה להתמודד עם טילים בליסטיים, רקטות ומל"טים, והיא כבר הוכיחה את עצמה בשטח במוקדי לחימה שונים. לדבריו, שילוב המערכת בפריסת ההגנה של אוקראינה יסייע לייצב את המערך הצבאי ולהעניק ביטחון רב יותר לאזרחים.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי הוא נכון להצטרף לפגישה מתוכננת בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, אם תתקיים בהשתתפות שני הצדדים. לדבריו, כל יוזמה שמטרתה להביא לסיום המלחמה תיבחן ברצינות, כל עוד היא מבוססת על עקרונות הצדק והעצמאות של אוקראינה. זלנסקי הדגיש כי הוא מוכן לשקול השתתפות בכל פורום בינלאומי שיקדם פתרון דיפלומטי אמיתי, אך הבהיר כי לא יסכים להסדר שיכפה ויתורים טריטוריאליים על ארצו.
כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח בשבוע שעבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. את השיחה, שערכה זמן רב הגדיר הבית הלבן כ"טובה ופרודוקטיבית". המנהיגים הסכימו על קיום פגישה בין נציגים רמי דרג משני הצדדים בשבוע הבא, כאשר לאחריה אישר הנשיא טראמפ שייפגש עם פוטין בבודפשט שבאוקראינה כדי להביא ל"סיום המלחמה המקוממת".
