משרד האוצר הגיש הצעת החוק למתן הטבות מס למשרתי מילואים בסמוך לתחילת הפגרה. למרות לוח הזמנים הצפוף ובשל חשיבות החוק ועדת הכספים קיימה דיון ראשון מזורז מחוץ לסדר היום של הועדה בהצעת החוק.
במהלך הדיון, עלו פגמים מהותיים בנוסח החוק שלא מיטיבים עם כלל אוכלוסיית המילואימניקים. למרות הטענות השונות על עיכובים, תואם יחד עם הייעוץ המשפטי של הוועדה דיון בנוגע לחוק לשבוע של ה-26.10. יתרה מכך, החוק עתיד להיכנס לתוקף רק בינואר 26 – כך שהלחץ של האוצר לא ברור, מלבד ליצור כותרות.

החוק גרר לא מעט ביקורת מצד מילואימניקים הטוענים כי עלו פגמים רבים בנוסח המוצע, כאשר הפגם העיקרי הוא שהנוסח המוצע מטיב עם בעלי ההכנסות הגבוהות לעומת בעלי ההכנסות הנמוכות. כך שבאותו אוהל פלוגתי יישבו שני חברים לנשק, ששירתו את אותו מספר ימי מילואים ולמרות זאת, אחד מהם ייהנה מהטבת מס משמעותית והשני לא יקבל כלום.
חה״כ חנוך מילביצקי אמר תוך כדי הדיון: "לשכת שר האוצר, כהרגלה, עסוקה בכתיבת מכתבים לתקשורת במקום במלחמה ביוקר המחייה, בדאגה למילואימניקים, בשבירת החסמים של הבאת עובדים זרים, במיתון השפעת המונופולים, במלחמה בעושק הבנקים ועוד".

"קואליציה ואופוזיציה כאחד פנינו לאנשי האוצר ודרשנו מהם לשנות זאת. למרבה הצער, עד עתה לא נעשה דבר", הוסיף מילביצקי, "למרות זאת, ביקשתי לקבוע דיון בהצעת החוק כבר בשבוע הקרוב, כדי להבהיר לאנשי האוצר שעליהם לבצע שינויים".
