accessibility-icon
share-icon
כוחותינו בעיר עזה, ארכיון |צילום: דובר צה"ל
כוחותינו בעיר עזה, ארכיון |צילום: דובר צה"ל

"מוקדם מידי": השרה סטרוק התנגדה לשינוי שם המלחמה - זו הסיבה

מוטי קסטל

מוטי קסטל

כז תשרי ה'תשפו (19.10.25)

10

4

like

0

dislike

השרה אורית סטרוק התנגדה לשינוי שם המלחמה בישיבת הממשלה, בטענה שזה מוקדם • לדברי השרה, יש לקבוע את השם במבט לאחור מתוך שיקול דעת והבנה אם ישראל השיגה את כל יעדיה במלחמה • "צריך להמתין ולראות אם נגיע לכל יעדיה, או שנכניס לעזה סכנות חדשות", אמרה סטרוק


שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק התנגדה היום (ראשון) בישיבת הממשלה לשינוי שם המלחמה ל"מלחמת התקומה", דבר שהוביל לשיחה מעניינת בין השרה לראש הממשלה בנימין נתניהו. בין הנמנעים נמנה גם שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי.

השרה סטרוק ניסתה להסביר את עמדתה באמצעות משל: "משה סלומון אמר לי שתינוק בעדה האתיופית מקבל את שמו רק אחרי חודשים רבים, כשמתבוננים בו ומבינים מיהו ומה האופי שלו".

maximize-image
צילום יונתן סינדל, פלאש 90

רה"מ נתניהו התעניין ושאל: "אז איך קוראים לו בינתיים?". סטרוק השיבה: "קוראים לו "התינוק". והוסיפה: "כרגע עם המלחמה הזו אנחנו בשלב של צל"ש או טר"ש. ולכן מוקדם לקבוע מה שמה. צריך להמתין ולראות אם נגיע לכל יעדיה, או שנכניס לעזה סכנות חדשות. כמו למשל: כוח טורקי, קטארי וכדו' ואם נמסור את פירוז המנהרות לידי אנשים שלא הייתי נותנת להם לתקן את האינסטלציה אצלי בבית".

כאמור מוקדם יותר היום, הממשלה אישרה את שינוי שם המערכה הנוכחית ל"מלחמת התקומה", זאת בעוד ארגון הטרור חמאס הפר ברגל גסה את הפסקת האש, וירה במרחב רפיח דבר שהוביל לתקיפת ישראל בעזה בפעם הראשונה מאז נכנס לתוקפו ההסכם עם חמאס.

ראש הממשלה נתניהו מסר בפתח ישיבת הממשלה: "אני מביא היום לאישור הממשלה את ההצעה לקרוא למלחמה בשם רשמי קבוע: 'מלחמת התקומה'. בתום שנתיים של לחימה רצופה, אנחנו זוכרים כיצד התחלנו. קמנו מן האסון הנורא של ה-7 באוקטובר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News