טל, דודתו של גיא גלבוע-דלאל ששוחרר משבי חמאס בערב החג, חשפה הערב פרטים ראשונים ממה שעבר על אחיינה בשנתיים האחרונות, במהלך ריאיון מרגש בתוכנית "הפטריוטים".
במהלך השידור, כשהיא נסערת מהתרגשות, פצחה טל בשירת הודיה ספונטנית: "ה' יתברך, תמיד אוהב אותי". לאחר מכן, שיתפה בדברים ששמעה מגיא מאז שובו. לדבריה, גיא סיפר לה כיצד הלחץ הצבאי השפיע ישירות על תנאי המחבלים ועל סיכויי השחרור.
"הוא סיפר לי איך החמאס נחלש", אמרה. "בהתחלה אמרו להם שהם ישתחררו רק אחרי שישחררו את כל האסירים הביטחוניים, וזה ירד ככל שעבר הזמן". מדברים אלו היא הגיעה למסקנה נחרצת: "זו ההוכחה שרק כוח צבאי שחרר את החטופים, נקודה".
בנוסף, חשפה טל כי המחבלים ניסו להפעיל לוחמה פסיכולוגית על החטופים בנוגע למתרחש בישראל. "הרעילו אותם על ראש הממשלה", סיפרה, כשהיא רומזת לניסיונות של שוביהם לצייר תמונה שלילית של הנהגת המדינה.
