צה״ל ושב״כ עדכנו הערב (מוצאי חג שמחת תורה) כי על פי המידע שנמסר מהצלב האדום ארבעה ארונות של חטופים חללים, הועברו לידיו והם עושים את דרכם אל עבר כוח צה"ל ושב"כ בשטח הרצועה.
בצה"ל הדגישו כי "חמאס נדרש לעמוד בהסכם ולבצע את המאמצים הנדרשים כדי להחזיר את החטופים". כמו כן, צה"ל מבקש לנהוג ברגישות ולהמתין לזיהוי הרשמי שיינתן תחילה למשפחות החטופים החללים.

ארגון הטרור הרצחני חמאס עדיין מפר את ההסכם ולא מעביר את כלל החטופים כפי שסוכם, במהלך החג שוחררו רק 4 חטופים חללים, ולאחר שנתיים ארוכות וכואבות, זוהו גופותיהם של יוסי שרעבי הי"ד, גיא אילוז הי"ד, סרן דניאל פרץ הי"ד וביפין גושי במכון לרפואה משפטית.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפק הודעה מעורפלת שבה התייחס להפרת ההסכם על ידי חמאס, בכך שלא החזיר את מרבית החללים החטופים לישראל. "כל עשרים החטופים חזרו ומרגישים טוב ככל שניתן היה לצפות" כתב הנשיא. "נטל גדול הוסר, אך המשימה טרם הושלמה. המתים לא הוחזרו, כפי שהובטח!" הוסיף.

הנשיא האמריקני לא התריע על צעדים קונקרטיים נגד חמאס בעקבות ההפרה, אבל כתב: "שלב שני מתחיל עכשיו!" מבלי לפרט את הקונוטציה שבה נכתבו הדברים.
