יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, הודיע היום (ראשון) כי לא ייקח חלק במעמד נאומו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במליאת הכנסת. לדבריו, מדובר ב"הצגה חגיגית" של הסכם אשר יש בו לדבריו "סכנות חמורות לביטחון המדינה" ואין מקום להשתתף בו שעה שעדיין מורגשת האבלות על הנופלים.
מעוז פתח את הודעתו בהתייחסות לשחרור החטופים הצפוי מחר, וציין כי "נברך מכל הלב 'שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'", אך הוסיף כי "אין שום סיכוי שהיינו מגיעים ליום הזה לולא גבורת הלוחמים והקרבת חייהם של הנופלים הי"ד".

המבצע הגדול ביותר להשבת חטופים יוצא לדרך | כל הפרטים
בהמשך דבריו שיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ללא הנהגתו של ראש הממשלה את מדינת ישראל בשנתיים האחרונות – בלחימה בלבנון, בסוריה, באיראן, בתימן, מול קטאר, ועד שחרור החטופים – זה לא היה קורה".

אולם בכל הקשור להסכם המדיני שמוביל טראמפ, מעוז מותח ביקורת חריפה. לדבריו, "צריך להיות עיוור מוחלט כדי להאמין שמהיוזמה של טראמפ יצא טוב… הסכנות גדולות וודאיות בהרבה מהסיכוי לאיזו שהיא תועלת לביטחון המדינה".
עוד הוסיף: "הרוח של השלום הפואטי לא מתאימה להתמודדות עם הסכנות הביטחוניות שעדיין עומדות לפתחנו. אי אפשר לפרק את הישגי המלחמה ולהסכים להסכם שכולל שחרור מאות מחבלים, מעורבות של מדינות עוינות, לחץ להקמת מדינת טרור, והפסקת אש מול אויב שלא הובס".
לדבריו, הסכם כזה משקף "עייפות נפשית ופוליטית" ומזכיר לו הסכמים כושלים בעבר: "כמו הסכמי אוסלו, הבריחה מלבנון, הגירוש מגוש קטיף ועסקת שליט".

זריקת עידוד לטרור – זה המחיר האמיתי של שחרור החטופים
לסיכום דבריו כתב מעוז: "זו הסיבה שאין בכוונתי להשתתף כסטטיסט בהצגה החגיגית מחר במליאת הכנסת. זה לא הזמן לחגיגיות, אלא הזמן לזכור את הנופלים ולחבק את המשפחות. הלב מקווה שהחששות יתבדו, אך השכל והניסיון מלמדים אחרת".
