המבצע הגדול ביותר להשבת חטופים, 'שבים לגבולם', יוצא לדרך בעוד פחות מיממה. המלחמה שנפתחה בחטיפתם של 251 ישראלים וזרים משטח המדינה לעזה, צפויה להסתיים בהשבתם ובמקביל לנסיגת כוחותינו מהרצועה – ושחרור 2000 מחבלים.
20 חטופים בוודאות בין החיים, והם הראשונים שישוחררו עד השעה 12:00 בצהריים משטח עזה לבסיס רעים, במסגרת המבצע עליו אחראי אגף כח האדם בצה״ל. בנוסף אליהם ההערכה היא שעוד מספר גופות חטופים חללים יגיעו כבר מחר, והיתר צפויים לשוב במבצעים מורכבים בהובלת כוחות אמריקנים.

יחידות מיוחדות של צה״ל יקלטו אותם בשטח הרצועה במספר מרחבים, ושם במיון ראשוני יחליטו האם נדרש פינוי מסוק מידי לבית חולים קרוב, או שניתן להגיע באמצעות רכב לבסיס אוגדת עזה ומשם באמצעות 20 מסוקים לבתי החולים במרכז הארץ.
10 חטופים צפויים להגיע לתל השומר, 5 לאיכילוב ו-5 לבילינסון. בבסיס הקליטה בעוטף יפגשו את המשוחררים ההורים בלבד, שיצפו ברגע העברתם לצלב האדום בשידור חי ומרגש, יחד עם אנשי מערכת הביטחון, ולאחר מכן בבתי החולים יורשו להיפגש עם יתר קרוביהם.

למשוחררים צפוי אשפוז יחסית ממושך, עקב השהות הארוכה בשבי והנזקים הרפואיים בעקבותיה. זאת התוכנית המלאה והאופטימית, אך יחד עם זאת בישראל נערכים גם לתרחישים אחרים, ועל כן יחידות עילית נמצאות בכוננות לכל תרחיש.
כמו כן, 5 אוגדות עדיין נמצאות במרחב עזה על הקו הצהוב, וערוכות לקריסת ההסכם. גם אם הסיכויים לכך קטנים, ניתן לעבור מהגנה להתקפה תוך דקות בודדות – בתקווה שלא נזדקק לכך.
