לאחר נפילתו של סגן-אלוף דור גדליה בן שמחון ז"ל, מפקד גדוד 52 בחטיבה 401, בקרב בדרום לבנון בשבוע שעבר – הוחלט בצה"ל למנות את סא"ל ג' לתפקיד המג"ד החדש.

המינוי ייצא לפועל בצל האובדן הכבד של הגדוד, כאשר סא"ל ג' ייכנס לנעליו של בן שמחון ז"ל ויוביל את הלוחמים בהמשך המשימות המבצעיות. מדובר צה"ל נמסר כי סא"ל ג' מביא עמו לתפקיד ניסיון מבצעי מגוון.
סא"ל ג' החל את שירותו הצבאי בחטיבה 188, ועם פרוץ המלחמה שימש כקצין האג"ם של חטיבת האש 215. בהמשך שירותו במהלך המלחמה, פיקד על המשל"ט בחטיבה הצפונית ולחם ברצועת עזה, ובשנה האחנה אף היה אמון על הקמתו של משל"ט ים המלח.

נזכיר כי צה"ל התיר לפרסום בשבוע שעבר כי סגן-אלוף דור גדליה בן שמחון ז"ל נפל בקרב בדרום לבנון. בן שמחון היה אחד מארבעת לוחמי צה"ל שנהרגו בעקבות פגיעה בטנק במהלך פעילות מבצעית באזור.
האירוע הקשה התרחש במרחב הכפר תבנית, כאשר "מטרה חשודה" פגעה בטנק של כוחות גדוד 52, הפועלים תחת פיקוד צוות הקרב החטיבתי של גבעתי. נסיבות האירוע עדיין מצויות בתחקיר מבצעי.

סא"ל בן שמחון ז"ל היה נשוי ואב לשתי בנות. הוא גדל במשפחה בעלת מסורת שירות קרבי, כאשר הוא וארבעה מאחיו שירתו בחטיבה 401, ואח נוסף שירת בחטיבת גולני. אשתו משרתת כקצינה קרבית בחיל האיסוף הקרבי והגבולות.

מג"ד 52 בשריון ו-3 לוחמים נוספים נפלו בקרב בדרום לבנון
סא"ל בן שמחון נכנס לתפקידו כמפקד גדוד 52 לאחרונה, לאחר שהחליף את המג"ד הקודם, סא"ל א', שנפצע באורח קשה בקרב בדרום לבנון לפני כשלושה חודשים.
