ההסכמות בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס על שחרור החטופים וסיום הלחימה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח הלילה (בין רביעי לחמישי) עם שורדי השבי ומשפחות החטופים.
השיחה נפתחה ב"תודה לך!" עוצמתי של כל הנוכחים בחדר, שצעקו לטראמפ בהתרגשות דברי ברכה. הנשיא השיב בתגובה: "תודה רבה לכם, תשמרו על עצמכם. כל החטופים יחזרו ביום שני", לקול צהלת המשפחות.

כזכור, הלילה, שנתיים מפרוץ המלחמה, נחתם הסכם בין ישראל וארגון הטרור הרצחני חמאס להשבת כל החטופים, שיוביל לסיום הלחימה ברצועת עזה. בין הברכות והאיחולים – לפנינו עוד מספר ימים מתוחים לקראת חזרתם המיוחלת של חטופינו לישראל.
ההסכם הסופי צפוי להחתם במצרים בשעה 12:00 בצהריים, אז גם תכנס לתוקף הפסקת האש. בשעה 15:00 בצהרים תתקיים ישיבת קבינט לאישור ההסכם, ומיד לאחריה ישיבת ממשלה בנושא. בהמשך, בתוך 24 שעות – כוחותינו יסוגו ברצועה אל הקו הצהוב שנקבע במהלך המו"מ, ובתוך 72 שעות – ישוחררו 20 החטופים החיים, כולם יחד.
