accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"ושבו בנים לגבולם": הרצוג מברך על ההסכם לשחרור החטופים

דסק C14

דסק C14

יז תשרי ה'תשפו (09.10.25)

45

1

like

5

dislike

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך על ההסכם לשחרור החטופים ואמר כי מדובר ב"בוקר של בשורה גדולה וחשובה" • הוא הודה לנשיא טראמפ על תפקידו בהשגת ההסכם, קרא לראות בו הזדמנות לתיקון ולריפוי לאומי, והביע תקווה לשינוי במזרח התיכון וליום שאחרי המלחמה


לאחר שישראל וארגון הטרור הרצחני חמאס חתמו הלילה (בין רביעי לחמישי) על ההסכם, במסגרתו יושבו כל החטופים לישראל, נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב היום ברשת החברתית X, ובירך על ההסכם: "זהו בוקר של בשורה גדולה וחשובה".

אני מביע את תמיכתי המלאה בהסכם שהושג במצרים. אני מבקש לחזק את ידי ראש הממשלה, ומודה לצוות המשא ומתן למתווכות ולכל העוסקים במלאכה. אני מאמין שחברי הממשלה והקבינט יקבלו את ההחלטה הנכונה.

maximize-image
רגע חתימת ההסכם להשבת החטופים | צילום: רשתות ערביות

אני מבקש להודות עד אין קץ לנשיא דונלד טראמפ שהביא להסכם שמקדמת אותנו לעבר סיום המלחמה ומייצרת תקווה לשינוי המציאות במזרח התיכון. אין ספק כי הוא ראוי לפרס נובל לשלום, על נחישותו המתמדת להביא לסיום המלחמה והחזרת החטופים. אם יבחר להגיע לכאן בימים הקרובים הוא יתקבל פה באהבה והוקרה גדולה של העם בישראל.

ההסכם הזה יביא רגעים של הקלה בלתי נתפסת של משפחות יקרות שלא עוצמות עין כבר 733 ימים. אישור ההסכם הוא גם הזדמנות לתקן, לרפא, לפתוח פתח של תקווה ליום שאחרי – במזרח התיכון, וגם, לא פחות חשוב – בתוכנו, במסגרת שעת רצון לאומית בתוך עמנו.

אני לא מקל ראש במחיריה של ההסכם ובמאמץ המורכב להשיב את כולם. היא תביא איתה רגעים קשים וכואבים שהם הכרח במציאות שאנו חיים בתוכה. אני מאמין בנו שנדע להתגבר. יחד.

זוהי שעה הוקרה לגיבורים שבתוכנו. לבנינו ובנותינו שלחמו בגבורה כדי להביא אותם הביתה. למשפחות השכולות, לפצועים בגוף ובנפש, ולכל מי ששילמו מחירים כואבים מאין כמותם למען הרגע ההיסטורי והחשוב הזה. "וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב… וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם". בעזרת ה'. עם ישראל חי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News