נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הערב (שלישי) למו"מ המתנהל, זה היום השני, מול ארגון הטרור הרצחני חמאס, וקבע – "אנחנו במו״מ רציני על עזה. יש סיכוי אמיתי להשיג עסקה. אנחנו רוצים שחרור מיידי של החטופים". טראמפ התייחס לדברים בעת פגישה עם ראש ממשלת קנדה בבית הלבן, במהלך שיחה עם הכתבים.
בינתיים, בשארם א-שיח' נמשכו השיחות בין נציגי חמאס למתווכות ממצרים, קטאר וארה"ב. גורמים בחמאס טענו כי השיחות היו "חיוביות" – אך הדגישו כי ההפצצות בעזה מקשות על התקדמות. לפי מקורות, הארגון הרצחני דורש לקשור את שחרור החטופים לשלבי הנסיגה של צה"ל מהרצועה וערבויות בינלאומיות להפסקת אש מוחלטת ברצועה.

לפי דיווחים ערביים, שר החוץ המצרי עבד אל-עאטי מסר כי המשלחת האמריקנית צפויה להצטרף למו"מ, והדגיש כי השלב הראשון נועד לעסוק בשחרור החטופים והמחבלים הפלשתינים ובפריסה מחדש של כוחות צה"ל. דובר משרד החוץ הקטארי ציין כי נדרשת הסכמה על פרטים רבים בתוכנית טראמפ, אך הביע מחויבות לקידומה.
עוד קודם לכן, טראמפ הבהיר אמש בשיחה עם כתבים בבית הלבן כי "חמאס הסכים לדברים חשובים מאוד" והוסיף: "אני די בטוח שנצליח להגיע לעסקה בעזה". לדבריו, ישראל שיתפה פעולה "באופן מצוין".

המשא ומתן בשארם א-שיח'
כתבנו המדיני תמיר מורג מדווח כי ישנם קשיים משמעותיים בשיחות במצרים. חמאס מסרב לסעיף פירוק הנשק, דורש נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה ומתעקש לסכם את כל סעיפי המתווה ורק לאחר מכן לשחרר את החטופים. למעשה, חמאס לא זז מעמדותיו בסבבים הקודמים ואינו מקבל את מתווה טראמפ.
בתוך הארגון יש חילוקי דעות, אבל כרגע ידם של בעלי העמדה הנוקשה יותר נמצאת על העליונה. בישראל מאוכזבים מקטאר ומטורקיה, שהבטיחו כי יביאו הסכמה של חמאס למתווה, ונכון לעכשיו שוב לא מצליחות לספק את הסחורה.

על פי דיווח מצרי, ארגון הטרור הרצחני חמאס דורש כחלק מתנאי העסקה שחרור של מספר ארכי-מחבלים, ביניהם מרוואן ברגותי, אחמד סעדאת, חסן סלאמה ועבאס א-סייד – אותם נתניהו התחייב שלא לשחרר עוד בפגישה שהתקיימה עם השרים בן גביר וסמוטריץ' בסוף השבוע האחרון, כשהבטיח כי סמלי טרור, לא ייכללו בשום שלב בעסקה.
כתבנו לענייני ערבים, עומרי חיים, דיווח כי בשעות אחה"צ הסתיים סבב השיחות השני בין המתווכות למשלחת חמאס, כך לפי מקור בכיר בחמאס לאלגזירה. לדבריו היום הזה התרכז במפות הנסיגה ולוחות הזמנים של שחרורי החטופים. חמאס ביקש לקשור את שלבי השחרור בשלבי הנסיגה המלאה.
משלחת חמאס הדגישה ששחרור החטוף האחרון צריך לקרות במקביל לנסיגה האחרונה של צה"ל. המשלחת הדגישה על הדחיפות שבקבלת ערבויות בין לאומיות להפסקה סופית של המלחמה ונסיגה מלאה.
