נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר היום (ראשון) כי אם ארצות הברית תספק לאוקראינה טילי שיוט מדגם "טומהוק", המסוגלים לבצע תקיפות ארוכות טווח עמוק בשטח רוסיה, הדבר יביא, לדבריו, "להרס היחסים" בין מוסקבה לוושינגטון.
פחות מחודשיים עברו מאז פסגת אלסקה, שבה נפגש פוטין עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בניסיון להנמיך את הלהבות בין המעצמות. אולם מאז, נראה כי השלום רחוק מתמיד: הכוחות הרוסיים ממשיכים להתקדם באוקראינה, רחפנים רוסיים חודרים למרחב האווירי של נאט"ו, ובוושינגטון נשקלת כעת האפשרות לשתף פעולה ישירות בתקיפות נגד מטרות ברוסיה עצמה.

טראמפ הביע לאחרונה אכזבה מהתנהלותו של פוטין, ואמר כי "רוסיה הפכה לנמר מנייר" לאחר שלא הצליחה להכניע את אוקראינה. פוטין לא נותר חייב, ותהה האם דווקא נאט"ו היא "נמר מנייר", לנוכח כישלונו לבלום את התקדמותה של רוסיה במזרח אירופה.
על פי דבריו של סגן הנשיא האמריקאי, ג’יי.די. ואנס, וושינגטון בוחנת בימים אלה את בקשתה של קייב לקבל טילי טומהוק ארוכי טווח – טילים שמסוגלים להגיע לטווח של עד 2,500 קילומטרים, כך שבמקרה של אספקה כזו, גם מוסקבה עצמה תהיה בטווח הפגיעה. עם זאת, לפי גורמים אמריקאיים, לא ברור אם מדובר באפשרות מעשית, מאחר שמלאי הטילים מיועד בעיקר לשימושו של חיל הים האמריקאי.

פוטין עוקץ את טראמפ: "אם אנחנו 'נמר מנייר', אז מה נאט"ו?"
פוטין טען כי לא ניתן יהיה להפעיל את הטילים ללא מעורבות ישירה של אנשי צבא אמריקאים, דבר שלדבריו יהווה "שלב חדש בהסלמה" בין שתי המעצמות. "אם טילי טומהוק ישוגרו לעבר רוסיה, נשמיד אותם ונחזק את מערכות ההגנה האווירית שלנו", הוסיף.
לדברי פוטין, המלחמה באוקראינה מהווה נקודת מפנה ביחסי רוסיה עם המערב – יחסים שלדבריו הידרדרו מאז נפילת ברית המועצות והתרחבות נאט"ו לתוך אזורי ההשפעה של מוסקבה. במערב, לעומת זאת, מתארים את הפלישה לאוקראינה כניסיון השתלטות אימפריאליסטי, ומזהירים כי אם רוסיה לא תובס בשדה הקרב – פוטין עלול להפנות את מבטו למדינות נוספות באירופה.
