נשיא קולומביה גוסטבו פטרו תקף אמש (מוצאי שבת שעון ישראל) את ארה"ב והאשים אותה בהפרת החוק הבינלאומי, לאחר שזו הודיעה על ביטול הוויזה שלו. ההחלטה באה בעקבות השתתפותו בהפגנה פרו פלשתינית מחוץ למטה האו"ם בניו יורק, שם קרא לחיילים אמריקאים לא לציית לפקודות הנשיא דונלד טראמפ.
בפנייתו למפגינים, פטרו קרא להקמת כוח עולמי חמוש שעדיפותו העליונה היא "לשחרר את הפלשתינים" והפציר בחיילים אמריקאים "לא לכוון את נשקם לעבר אנשים ולציית לפקודות האנושות".

במשרד החוץ האמריקאי הסבירו כי ביטול הוויזה נעשה עקב "מעשיו הפזיזים והמבעיתים" של פטרו. מנגד, ממשלת קולומביה טענה כי שימוש בוויזות כאמצעי ענישה פוליטי סותר את עקרונות האו"ם, ואף קראה למצוא מדינה מארחת חלופית לארגון שתנפיק אישורי כניסה עצמאיים.
פטרו עצמו כתב ברשתות החברתיות כי אינו זקוק לאשרת כניסה לארה"ב משום שהוא גם אזרח אירופי. לדבריו, ביטול הוויזה בשל גינוייו למלחמה בעזה – אותה כינה "רצח עם" – מוכיח שארה"ב אינה מכבדת עוד את החוק הבינלאומי.

זו אינה הפעם הראשונה שוושינגטון פועלת נגד נשיא קולומביאני: גם ב־1996 נשללה הוויזה של הנשיא דאז ארנסטו סאמפר בעקבות פרשת מימון בחירות על ידי קרטל סמים. מאז חזרת טראמפ לבית הלבן, היחסים בין שתי המדינות מתוחים במיוחד.
ארה"ב איימה בסנקציות ומכסים בעקבות חסימת טיסות גירוש ע"י פטרו, שמנגד האשים פקידים אמריקאים בתכנון ניסיון הפיכה – טענה שהובילה להחזרת השגרירים מצד שתי המדינות. בשנת 2024, פטרו ניתק את היחסים עם ישראל ואסר על יצוא פחם קולומביאני למדינה.
