accessibility-icon
share-icon
משרדי אמזון | צילום: שאטרסטוק
משרדי אמזון | צילום: שאטרסטוק

הפסד ענק לאמזון: תשלם פיצויים ב-2.5 מיליארד דולר - זו הסיבה

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

ד תשרי ה'תשפו (26.09.25)

8

12

like

0

dislike

אמזון תשלם 2.5 מיליארד דולר ליישוב תביעה של רשות המסחר האמריקאית, לאחר שטענו שהטעתה לקוחות שירות ה"פריים" • 1.5 מיליארד יוקדשו להחזר כספים, עם התחייבות לשקיפות ושיפור תהליכי הביטול


חברת אמזון הסכימה לשלם 2.5 מיליארד דולר כדי ליישב תביעה של רשות המסחר האמריקאית, כך דווח אמש (חמישי), זאת לאחר שנקבע כי היא הטעתה את לקוחות שירות ה"פריים" על ידי שיטות שיווק מתוחכמות כמו גם הגברת הקושי בתהליך ביטול המינוי.

על פי הצעת הפשרה, כ-1.5 מיליארד דולר מהסכום יוקדשו להחזר כספים ללקוחות שנפגעו. במסגרת התביעה, נטען שאמזון הציגה במעמד הקנייה אפשרויות להצטרפות למינוי ה"פריים" בצורה מבלבלת ולא הסבירה במלואן את תנאי הביטול.

maximize-image
אמזון, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הרשות ציינה כי בשנים 2019-2025 מיליוני משתמשים הופלו על ידי שיטות אלה, ורבים מהם היו זכאים להחזר בגובה של עד 51 דולר כל אחד.

בעסקה הוסכם כי משתמשים שהשתמשו בשירות פחות משלוש פעמים יקבלו החזר אוטומטי, ואילו כאלו שהשתמשו פחות מעשר פעמים יצטרכו להגיש בקשה להחזר. עוד הוסכם שאמזון תפסיק להשתמש בלחצני "לא, תודה", ותחדד את התהליכים לביטול השירות.

למרות ההסכם, אמזון לא הכירה באשמה ולא הכחישה אותה, אך התחייבה שלא לחזור על השיטות שנקבעו כבעייתיות.
נשיא רשות המסחר האמריקאית הביע שביעות רצון מהפשרה, ויודיע על אמצעים שיוודאו שהחברה תשמור על שקיפות מול לקוחותיה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News