כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן מוסר הערב (רביעי) כי במהלך ימי החג צה"ל הרחיב את פעילותו הקרקעית בעיר עזה, תוך הפעלת אוגדות במספר גזרות מקבילות. אוגדה 162 פועלת עם שלוש חטיבות בשכונות במרכז העיר, אוגדה 98 במרחב מחנה הטרור ממערב לעיר, אוגדה 36 עם שלוש חטיבות בשכונות הדרומיות ואוגדה 99 בגזרה הצפונית.
במקביל, אוגדה 143 פועלת בציר פילדלפי ובחאן יונס. חיל האוויר תקף במהלך החג עשרות מטרות טרור, ובשילוב הפעילות הקרקעית חוסלו עשרות מחבלים. לפי נתוני מערכת הביטחון, כ-660 אלף תושבים כבר התפנו מהעיר עזה נכון להבוקר, ובמערכת הביטחון מעריכים כי המספר חצה את רף ה-700 אלף.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום סיור בדרום העיר עזה יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף יניב עשור, ומפקדים נוספים. בסיום הסיור אמר: "אנחנו פועלים ברצועת עזה עם כוחות גדולים, תוך מיקוד בהתקפה על העיר ליצירת תנאים לשחרור החטופים ולהכרעת חמאס. רוב אוכלוסיית עזה כבר עזבה את העיר, ואנו מניעים אותה דרומה לשם הגנתה".

הרמטכ"ל בדרום העיר עזה: "רוב האוכלוסייה כבר עזבה"
הרמטכ"ל קרא לתושבי עזה: "מרדו והיפרדו מחמאס – הוא האחראי לסבלכם. המלחמה והסבל ייפסקו אם ישחרר חמאס את החטופים ויוותר על נשקו". זמיר התייחס גם ללחץ הבינלאומי על ישראל: "יש אומות בעולם החיות בתודעה כוזבת ומפעילות עלינו לחצים, במקום על החמאס. בראש השנה היהודי נביא ביטחון, נגן וננצח. זו מלחמה בין חופש לדיכוי".

בנוסף, הוא הזכיר את נפילתו של רב-סרן שחר נתנאל בוזגלו הי"ד, שנהרג בערב החג: "שחר נלחם בגבורה ומסירות מאז השבעה באוקטובר ועד לנפילתו. זכרו מלווה אותנו".
