דיון סוער התחולל אמש (חמישי) בקבינט המדיני-ביטחוני, על רקע סבב השיחות המתמשך בין ישראל ללבנון בתיווך ארצות הברית. הדיון, שהתקיים בזמן שהמשא ומתן נכנס היום ליומו הרביעי, חשף חילוקי דעות בין השרים לבין הדרג הצבאי בנוגע למדיניות התגובה לאיומים מצפון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי "כל איום מיידי – כוחותינו בשטח מגיבים. אנחנו לא מגבילים שום חייל", והוסיף כי "האמריקאים מבינים את זכותנו להגן על עצמנו". בתגובה לדברי השרים, תקף הרמטכ"ל אייל זמיר ואמר: "אתם רציתם הפסקת אש". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השיב לו: "אני לא רוצה הפסקת אש, בדיוק בגלל זה".
השר בן גביר המשיך ותהה: "ומה קורה עם איום מתהווה? אם רואים את חיזבאללה מתחמש, למה לא מפרקים אותם?". הוא הדגיש כי "יש חיילים שנפצעו. זו הזדמנות להקריס את ההסכם. אפשר לכסח במאות מטרות ולהפציץ אותם". שרת ההתיישבות אורית סטרוק ציינה כי "חיזבאללה ממשיך להזרים תחמושות", והוסיפה כי התגובה לאיומים מיידיים "זוכה לביקורת מצד החיילים, שמרגישים שהם כמו במטווח".

שר הביטחון ישראל כ"ץ הדגיש כי "כל חייל יכול להגיב באופן מיידי", שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף העיר "אבל לא מעבר לקו הצהוב". השר כ"ץ הוסיף כי "יש יתרונות ויש חסרונות להפסקת האש, אבל אנחנו לא מסכנים שום חייל". ברקע הדיון הסוער, סבב השיחות החמישי במשא ומתן בין ישראל ללבנון, בתיווך ארצות הברית, יימשך גם היום ליומו הרביעי.
