accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

"להקריס את ההסכם": המתיחות בין הדרג הצבאי למדיני בקבינט

שריה הרוש

שריה הרוש

לפני שעתיים

47

1138

like

0

dislike

דיון סוער התחולל בקבינט המדיני-ביטחוני על רקע המו"מ עם לבנון • שרים קראו "להקריס את ההסכם" ולהפציץ מאות מטרות • ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש כי כוחותינו מגיבים לכל איום מיידי • הרמטכ"ל זמיר תקף: "אתם רציתם הפסקת אש"


רוצה שנקריא לך?

מגישים

דיון סוער התחולל אמש (חמישי) בקבינט המדיני-ביטחוני, על רקע סבב השיחות המתמשך בין ישראל ללבנון בתיווך ארצות הברית. הדיון, שהתקיים בזמן שהמשא ומתן נכנס היום ליומו הרביעי, חשף חילוקי דעות בין השרים לבין הדרג הצבאי בנוגע למדיניות התגובה לאיומים מצפון.

maximize-image
images-count1+
צילום: מעיין טואף, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי "כל איום מיידי – כוחותינו בשטח מגיבים. אנחנו לא מגבילים שום חייל", והוסיף כי "האמריקאים מבינים את זכותנו להגן על עצמנו". בתגובה לדברי השרים, תקף הרמטכ"ל אייל זמיר ואמר: "אתם רציתם הפסקת אש". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השיב לו: "אני לא רוצה הפסקת אש, בדיוק בגלל זה".

השר בן גביר המשיך ותהה: "ומה קורה עם איום מתהווה? אם רואים את חיזבאללה מתחמש, למה לא מפרקים אותם?". הוא הדגיש כי "יש חיילים שנפצעו. זו הזדמנות להקריס את ההסכם. אפשר לכסח במאות מטרות ולהפציץ אותם". שרת ההתיישבות אורית סטרוק ציינה כי "חיזבאללה ממשיך להזרים תחמושות", והוסיפה כי התגובה לאיומים מיידיים "זוכה לביקורת מצד החיילים, שמרגישים שהם כמו במטווח".

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחותינו בלבנון, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון ישראל כ"ץ הדגיש כי "כל חייל יכול להגיב באופן מיידי", שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף העיר "אבל לא מעבר לקו הצהוב". השר כ"ץ הוסיף כי "יש יתרונות ויש חסרונות להפסקת האש, אבל אנחנו לא מסכנים שום חייל". ברקע הדיון הסוער, סבב השיחות החמישי במשא ומתן בין ישראל ללבנון, בתיווך ארצות הברית, יימשך גם היום ליומו הרביעי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News