יוזמה חדשה מאיימת לשחזר את מה שרבים מגדירים כמתכון לאסון: פסטיבל "אדמו" מתוכנן להתקיים באתר החרמון בראש השנה 2025, על קו הגבול המתוח של ישראל עם סוריה ולבנון. ההחלטה לקיים אירוע המוני דווקא ב"יום הדין" ובמיקום כה רגיש מעוררת זעם ותהיות קשות לגבי הפעלת שיקול דעת לאומי ובטחוני.
כמעט שנתיים לאחר הטבח המזעזע בפסטיבל הנובה, שהפך את החוגגים לטרף קל עבור מרצחי חמאס על גבול עזה, מתברר כי אירוע במתכונת דומה עתיד להתקיים, הפעם בזירה הצפונית. על פי אתר אמסס, מדובר באותם מארגנים של מסיבת הנובה בשמחת תורה תשפ"ד.

עיתוי הפסטיבל – ראש השנה – מוסיף חטא על פשע. בזמן שעם ישראל אמור לעסוק בחשבון נפש ובתפילה, אלפי צעירים יוזמנו לאירוע רועש המנותק מהמציאות הסובבת. השאלה המרכזית המופנית כעת היא כלפי הרשויות: מי אישר את קיומו של אירוע נפיץ שכזה? כיצד נתנו צה"ל, משטרת ישראל והרשות המקומית את ידם לרישיון שעלול לעלות בחיי אדם? ההחלטה מתעלמת לא רק מהלקח הכואב של אסון הנובה, אלא גם מהמציאות הביטחונית הרעועה בצפון, שהפכה לשגרת מלחמה יומיומית.
קיום פסטיבל "אדמו" אינו רק עניין של בילוי. הוא הופך לסמל של ניתוק, של זלזול בביטחון ושל כישלון בהפנמת הלקחים שנכתבו בדם. כל עוד ניתן אור ירוק ליוזמות כאלו, נדמה שהשאלות הקשות ביותר יישארו תלויות באוויר, עד לאסון הבא.
