ארה"ב הגדירה ארבע מיליציות בעיראק, הנתמכות על ידי איראן, כארגוני טרור זרים. הקבוצות פועלות במסגרת ההתנגדות האסלאמית בעיראק (IRI) והיו אחראיות לפיגועים נגד כוחות אמריקאים ובסיסים בעיראק ובירדן.
משרד החוץ האמריקאי ציין כי הקבוצות שזוהו הן: חרכאת אל-נוג'בא, קטאיב סייד אל-שוהדא, חרכאת אנצאר אללה אל-עופיה וקטאיב אל-אימאם עלי.
#Iraq 🇮🇶: "Saraya Awliya al-Dam" (part of Islamic Resistance in Iraq) has released a new video.
Group seen with #Russia-made 🇷🇺 9M133-1 'Kornet-E' missiles (ATGMs), #Iran-made 🇮🇷 HM-14 & HM-15 & HM-16 mortars, AMIG SPG-9 recoilless guns, AKS20U carbines and Armored… pic.twitter.com/BsqvuCsnnn
— War Noir (@war_noir) January 5, 2025
מזכיר המדינה מרקו רוביו ציין כי הקבוצות הנתמכות על ידי איראן ביצעו תקיפות על שגרירות ארה"ב בבגדד ועל בסיסי כוחות אמריקאים וכוחות הקואליציה, תוך שימוש בשמות בודדים או קבוצות שליחים לטשטש את מעורבותן.
בהנם בן טאלבלו, מומחה איראני ציין בריאיון לרשת Fox" News" כי ממשל טראמפ בעבר כבר התמודד עם מיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק, וכי כעת הממשל מעלה את הרף וממשיך בקמפיין נגד סוכני ההשפעה והטרור של איראן באזור.

ארבע הקבוצות פועלות גם במסגרת "כוחות הגיוס העממי", קואליציה של קבוצות שיעיות שהוקמה על ידי ממשלת עיראק להתמודד עם דאעש, אך מושפעת במידה רבה על ידי איראן. בן טאלבלו הוסיף כי טהרן מסתמכת על המיליציות הללו כדי להקים "מדינה בתוך מדינה" בעיראק.
