דובר צה"ל מסר היום (חמישי) כי הפרקליטות הצבאית הודיעה על כוונתה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד אלוף-משנה (מיל') יואב ירום, לשעבר ראש מטה חטיבת גולני. זאת, בגין מעורבותו בנסיבות מותם של סמל גור קהתי ורב-סרן במילואים זאב (ז'אבו) ארליך ז"ל, שנהרגו במהלך פעילות מבצעית בלבנון.
הודעה רשמית על כוונה זו והזמנה לשימוע הועברו לבאי כוחו של ירום. בצה"ל הביעו צער עמוק על אובדן הלוחמים והדגישו כי ימשיכו ללוות את משפחות הנופלים ולעדכן אותן בכל שלב של ההליך.
הרקע להודעה הוא האירוע הקשה שהתרחש ב-20 בנובמבר 2024, בכפר שמע שבדרום לבנון. במהלך היתקלות עם חוליית מחבלי חיזבאללה נהרגו ארליך וקוהתי ז"ל, בעוד קצין נוסף מחטיבת גולני נפצע קשה וירום עצמו נפצע באורח בינוני. לאחר האירוע הודיע ירום על התפטרותו מתפקידו, תוך שציין כי הוא נוטל אחריות פיקודית על המחדלים שהובילו לתוצאה הטרגית.

במכתב ההתפטרות שלו כתב ירום כי "לאור הערכים עליהם חונכתי ולהם הטפתי, בהיותי 'נאה דורש נאה מקיים', אני מאמין שעליי לקחת אחריות פיקודית על האירוע". הוא הוסיף כי לאורך 33 שנות שירותו כחייל וכמפקד דגל בערכים של דבקות במשימה, חתירה למגע ולקיחת אחריות.
מותם של קהתי, לוחם בן 20 מניר בנים, וארליך, חוקר ארץ ישראל ומילואימניק ותיק, עורר הדים רבים במערכת הביטחון ובציבור הרחב. כעת, עם ההודעה על כוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום, נכנס הפרק המשפטי של הפרשה לשלב משמעותי.
