הישג לנשיא טראמפ. נתונים חדשים מהמחלקה לביטחון המולדת (DHS) שפורסמו אמש באתר ברייטבארט חשפו ירידה חדה במספר המעצרים של מהגרים בלתי חוקיים בגבול הדרומי של ארצות הברית. עם שבועיים בלבד לסיום השנה הפיסיקלית 2025 (המדד נספר מחודש אוקטובר), מספר המעצרים צפוי להגיע לכ-235,000 אנשים בלבד – הנמוך ביותר מאז שנת 1970, יותר מחצי מאה.
על פי מקור בכיר ב-DHS שדיבר עם ברייטבארט, יותר מ-70% מהמעצרים, כ-170,000, התרחשו בחודשים האחרונים של ממשל ביידן, כלומר נובמבר 2024 עד ינואר 2025. מאז כניסת טראמפ לתפקיד, בשמונת החודשים האחרונים, מספר המעצרים ירד לפחות מ-70,000 – ירידה של כ-89% בהשוואה לשיאי משבר הגבול תחת ביידן בשנת 2022, שבה נעצרו 2.2 מיליון מהגרים.

הגבול נסגר: ירידה דרמטית במספר המהגרים הלא חוקיים לארה"ב

המקור ציין כי הממוצע החודשי ירד מ-50,000 מעצרים בחודש בתקופת ביידן לכ-7,000 בלבד תחת טראמפ, הודות לצעדי אבטחה מחמירים יותר. בהשוואה היסטורית, בשנת 1970 נעצרו 201,780 מהגרים, וב-1971 – 263,991. השנה צפויה להיות נמוכה אף משנת 1971.
במהלך ארבע שנות כהונתו הראשונה של טראמפ (2017-2021), נעצרו כ-2.15 מיליון מהגרים, בעוד שבארבע שנות ביידן (2021-2024) המספר זינק ל-7.44 מיליון – יותר מכל שנה בודדת תחת טראמפ.
AND STAY OUT!
In less than 250 days, 2 MILLION illegal aliens have left the United States. pic.twitter.com/fafQeUXA2C
— Homeland Security (@DHSgov) September 17, 2025
לפני נתוני סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP), נתוני ספטמבר צפויים להיות מתחת ל-6,000 מעצרים, מה שמבטיח סיום שנה פיסקלית עם ירידה של כ-85% בהשוואה לשנה שעברה.
בהמשך לנתונים האלה, המשרד לביטחון המולדת פרסם אמש גם את נתוני גירוש המהגרים מאז כניסתו של טראמפ לקדנציה השנייה. לפי הנתונים, מאז נכנס נשיא ארצות הברית בפעם השנייה לבית הלבן, שוטרי בקרת הגבולות (ICE) הביאו לגירושם של כ-2 מיליון מהגרים בלתי חוקיים. מספרם הכללי של המהגרים הבלתי חוקיים במדינה הוא גדול פי כמה וכמה אך הצפי הוא שלאחר הפסיקה של בית המשפט העליון לפיה לבתי המשפט הפדרלים מוגבלת הסמכות למנוע גירושים – המספרים יעלו, ובקצב גבוה.
