סין נכנסה לראשונה לעשירייה הפותחת של הדירוג השנתי של האו"ם למדינות המובילות ביותר בתחום הטכנולוגיה כשהיא מחליפה את הכלכלה הגדולה באירופה – גרמניה. זאת, על רקע השקעות מסיביות של חברות בבייג׳ינג במחקר ופיתוח.
שווייץ נותרה במקום הראשון, בו היא נמצאת מאז 2011, ואחריה שוודיה וארצות הברית, בעוד סין מדורגת במקום העשירי במדד החדשנות העולמי (GII), הסוקר 139 כלכלות ומדרג אותן לפי 78 מדדים.

מדד ה-GII הראה כי סין נמצאת במסלול להפוך למשקיעה הגדולה ביותר על מחקר ופיתוח, כאשר היא מצמצמת במהירות את הפער במימון מהמגזר הפרטי. במקביל, תחזית החדשנות הגלובלית יצרה תחושה רעה בשל ירידה בהשקעות, כך נובע על פי סקר שנערך בקרב משקיעים.
צמיחת ההשקעות במחקר ופיתוח צפויה לרדת השנה ל – 2.3%, לעומת 2.9% בשנה שעברה – שהייתה הרמה הנמוכה ביותר מאז 2010, לאחר המשבר הפיננסי. סין תרמה כרבע מבקשות הפטנט הבינלאומיות בשנת 2024, ונשארה המקור המרכזי להן, בעוד שארצות הברית, יפן וגרמניה המהוות יחד 40% מסך הבקשות רשמו כולן ירידות קלות.
