ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לתקיפה בנמל חודיידה בתימן וכן לתמרון העצים שהחל הבוקר בעזה, כאשר צפה בפעילות כוחותינו נגד החות'ים מהבור בקריה.

על התקיפה בתימן אמר נתניהו: "אני פה בחמ"ל בקריה יחד עם שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל ומפקדים בכירים של צה"ל. כוחותינו פועלים בכמה וכמה זירות. לפני דקות אחדות הטייסים שלנו תקפו את נמל חודיידה בתימן – זה נמל האספקה הראשי של משטר הטרור של החות'ים".
באשר למלחמה בעזה ציין רה"מ כי "במקביל, כוחותינו פועלים בעיר עזה במטרה, כמובן, להשיג את הכרעת האויב, אבל במקביל גם לפנות את האוכלוסייה. אנחנו עושים מאמצים כרגע לפתוח צירים נוספים כדי לאפשר פינוי מהיר יותר של האוכלוסייה העזתית, להפריד אותה מהטרוריסטים שאותם אנחנו רוצים לתקוף".

כאמור, לפני שעות אחדות, כוחות צה"ל פתחו בגל תקיפות בנמל חודידה שבתימן, שעות לאחר שדובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם הודעת פינוי לאזרחים ולצוותי האוניות העוגנות במקום. בהודעתו הזהיר אדרעי כי צה"ל צפוי לפעול צבאית באזור בעקבות פעילות טרור של ארגון החות'ים.
מוקדם יותר היום, דובר צה"ל הודיע כי כוחות פיקוד הדרום בסדיר ובמילואים פתחו בתמרון קרקעי רחב היקף לעומק העיר עזה, במסגרת השלב הבא של מבצע "מרכבות גדעון ב'". כוחות מאוגדות 98, 162 ו-36 נכנסו לפעולה בתוך העיר, במקביל לפעילות התקפית שמבצעות אוגדה 143 בדרום הרצועה ואוגדה 99 בצפון. בצה"ל מבהירים כי הפעילות מתבצעת בהתאם לתוכנית המבצעית ועתידה להתרחב בהמשך, על פי הערכת מצב.
