accessibility-icon
share-icon
 צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

שילוב מסוכן: בכירים איראנים וסעודים נפגשו בריאד

דסק C14

דסק C14

כג אלול ה'תשפה (16.09.25)

4

0

like

2

dislike

טהרן וריאד ממשיכות להתקרב לאחר הנתק ארוך השנים • שתי המדינות אשר חידשו את יחסיהן בשנת 2022 ביצעו כבר מספר פגישות רשמיות ונראה שהן מעוניינות להמשיך את שיתוף הפעולה ביניהן • כאשר סעודיה עדיין מנהלת מלחמה עם ארגון הטרור הח'ותי, לא ברור האם היחסים הללו יעמדו במבחן הזמן


מזכיר המועצה האיראנית העליונה לביטחון עלי לאריג'אני נפגש היום (שלישי) עם בכירים סעודים בבירה ריאד. לאריג'אני מלווה בביקור זה על ידי סגן מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן עלי באקרי קאני וסגן שר החוץ מוחמד עלי בק.

ביקורו של עלי לאריג'אני בערב הסעודית הוא המשך להתייעצויות בין שתי המדינות ומגיע במסגרת ביקורו של שר ההגנה הסעודי ח'אלד בן סלמאן בטהרן. בפגישה יערכו הבכירים התייעצויות בנוגע להרחבת שיתוף הפעולה הפוליטי, וגם יקיימו שיחות בנושא הביטחוני והכלכלי במהלך הביקור.

maximize-image
ממשיך להתקרב לאיראנים, בן סלמאן, יורש העצר הסעודי | צילום: Reuters

התקרבות היחסים בין המדינות מתרחשת כאשר הסעודים סופרים כבר עשור של מלחמה עם הח'ותים מתימן, שכידוע נתמכים על ידי איראן. נוספו על כך גם מספר יירוטים שביצעו הסעודים של כטב"מים וטילים שהמיליציה האיראנית שיגרה לעבר ישראל.

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News