ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארצות הברית, מרקו רוביו, נשאו היום (שני) הצהרה משותפת בירושלים, לאחר פגישה שקיימו בלשכת ראש הממשלה בהשתתפות בכירים משתי המדינות. דבריהם התמקדו באיומים בזירה האזורית, במאבק מול איראן וחמאס ובברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב.
במהלך ההצהרה נתניהו נתניהו נשאל לגבי היציאה למתקפה בדוחא, והמעורבות של ארה"ב בנושא, והדגיש כי ההחלטה על התקיפה שבוצעה בשבוע שעבר בבירת קטאר, הייתה ישראלית בלבד: "ההחלטה לתקוף את המתקנים הייתה עצמאית – רק שלנו. אנחנו ניצבים בפני תקופה של אתגרים עצומים, מול איראן ומול קריאות המוות לאמריקה", הבהיר.
ראש הממשלה הוסיף כי כפי שאמר הנשיא טראמפ, גם ישראל לא שוכחת את אירועי ה-7 באוקטובר: "אנחנו זוכרים את הטבח של החפים מפשע, זוכרים את החטופים ומחויבים להחזיר את כולם הביתה. אנחנו זוכרים את חמאס ומחוייבים להביס אותם". רה"מ פנה לרוביו ואמר: "ביקורך כאן היום הוא מסר ברור שארצות הברית עומדת לצד ישראל, מול האנטישמיות העולה בעולם והממשלות החלשות שנכנעות ללחץ המהגרים המוסלמים אצלן".
במהלך ההצהרה נשאל ראש הממשלה על ידי כתבנו, אברהם חסון, מהם הצעדים המשותפים שישראל וארה"ב מתכננות לנקוט לאחר שורת ההכרזות של מדינות באו"ם על הכרה במדינה פלשתינית, והאם נשקלת החלת ריבונות ביהודה ושומרון. נתניהו השיב: "מדינות שינקטו צעד חד צדדי נגדנו עתידות לקבל כתשובה צעד חד צדדי מצידנו".

רוביו: "חמאס לא יכול להישאר בשלטון, וגם לתושבי הרצועה מגיע עתיד טוב יותר"
בהצהרתו, מזכיר המדינה רוביו הבהיר כי ארה"ב מחויבת להמשך שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל: "כל חטוף חייב לחזור הביתה. חמאס לא יכול להישאר בשלטון, וגם לתושבי הרצועה מגיע עתיד טוב יותר. הנשיא מחויב להשגת היעד הזה", הדגיש.
רוביו התייחס גם לנושא המשטר והגרעין האיראני כאיום גלובלי והוסיף: אנחנו משתפים פעולה גם בנושא איראן, משום שטווח הטילים שלה מהווה איום לא רק על ישראל אלא גם על אירופה".
רוביו חזר והדגיש כי מתקפת השבעה באוקטובר הייתה "מעשה ברברי", והבהיר כי "המטרה נותרה ברורה – 48 החטופים חייבים לשוב הביתה". בהתייחסו לאפשרות פירוק חמאס, אמר כי "נדרש מבצע צבאי כדי להביס אותם", אך ציין כי לצד ההכנות הצבאיות נבחנים גם מסלולים דיפלומטיים.
